Genel Bilgi
Kod | YOT140 |
Ad | Bitki Koruma II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bitkilerde zarar meydana getiren hastalıklar ve zararlılar konusunda genel bilgiler vererek bitki korumanın önemini, genel ilkelerini ve uygulamalarını açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bitkilerde zarar meydana getiren hastalıklar ve zararlılar konusunda genel bilgiler vererek bitki korumanın önemini, genel ilkelerini ve uygulamalarını açıklamak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Prof.Dr. Fatma SARA DOLAR, FİTOPATOLOJİ, AÖF yayınları 2. Prof.Dr. İsmail KARACA, ENTOMOLOJİ, AÖF yayınları
Notlar
Dijital Kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki hastalıkları ve yabancı otlarla ilgili temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Bitki hastalıklarının belirtileri, hastalık etmenlerinin sınıflandırılmasını açıklar. |
ÖÇ03 | Bitki hastalık etmenleri olan fungus, bakteri ve virüslerin morfolojik yapılarını karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Bitki hastalıklarla ve yabancı otlarla mücadele yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Böceklerin iç organlarının anatomik yapısını ve fizyolojilerini, yaşayışları, gelişimlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Böceklerle savaşımda uygulanabilen kültürel, fiziksel, mekanik, biyolojik, biyoteknik ve kimyasal savaşım yöntemleri hakkında açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fitopatolojinin tanımı, bitkilerde hastalık kavramı ve hastalık evreleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Hastalık belirtilerinin (simptomların) sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Bitki hastalıklarının sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Hastalıkların oluşum aşamaları, virüslerin ve bakterilerin genel özellikleri oluşturdukları hastalıklar ve belirtileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Fungusların genel özellikleri ve sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Hastalık patolojisi ve epidemiyolojisi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Hastalık ve yabancı otlarla mücadele yöntemleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Böceklerin genel özellikleri, yararları ve zararları, vücudun dış yapısının özellikleri, böcek morfolojisi, böcek başının yapısı ve parçaları, anten ve ağız tipleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Thoraxın bölümleri, bacak tipleri, kanadın yapısı, abdomen uzantıları ve işlevleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Böceklerin anatomisi, iç organlarının yapısı, kas, sindirim, sinir, dolaşım, boşaltım ve üreme sisteminin yapısı ve işleyişi, böceklerin duyu organlarının yapısı ve işlevleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Böceklerde üreme, gelişme ve başkalaşım, böcek ekolojisi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Böcekler ile savaşımda kullanılan kültürel, fiziksel, mekanik, biyolojik, biyoteknik ve kimyasal savaşım yöntemleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Böceklerin sınıflanırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Böcek takımları ve genel özellikleri, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |