Genel Bilgi
Kod | YOT241 |
Ad | Tıbbi ve Aromatik Bitkiler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ekonomik değeri yüksek olan tıbbi ve aromatik bitki tarımı alanında kalifiye ara elemen yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Tıbbi ve aromatik bitkilerde görülen hastalık ve zararlıları sınıflandırmak. Türkiye'de yetiştirilen tıbbi ve aromatik bitkilerde görülen hastalık ve zararlıları örnekleriyle tanımak. Hastalık ve zararlıların verdiği zararlar. Hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri. Kullanılan ilaçların etki mekanizmaları nelerdir?
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Assist. Prof. Dr. Gülen ÖZYAZICI, New Development On Medıcınal And Aromatıc Plants 2. Çanakkale Belediyesi, Aromatik ve Tıbbi Bitkiler, Çanakkale Belediyesi Yayını
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi ve aromatik bitkiler hakkında temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin bitkisel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin iklim ve toprak isteklerini, üretim ve yetiştiricilik sürecinde uygulanacak bakım işlerini açıklar |
ÖÇ04 | Tıbbi ve aromatik bitkilerden kaliteli İlaç üretimi için uygun hasat dönemlerini belirler. |
ÖÇ05 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin hasadı ve hasat sırasında dikkat edilmesi gereken hususları açıklar. |
ÖÇ06 | Tıbbi ve aromatik bitkilerden elde edilen ürünlerin işlenme sürecini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin genel tanıtımı ve tarihi gelişimi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin tanıtılması, tohumları, çiçekleri, toprak üstü ve toprak altı aksamlarının gösterilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Tıbbi ve aromatik bitkilerden tek yıllık ve çok yıllık bitkilerin tanıtılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Türkiye'de doğal olarak yetişen, kültürü yapılan ve endemik olan bitkilerin tanıtılması, Latince isimlerinin verilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Tıbbi ve aromatik bitkilerdeki varyasyonların tanımlanması ve açıklanması (diurnal, ontogenetik, morfogeneti) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik isteklerinin açıklanması (ışık,sıcaklık, yükselti, yöney) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik isteklerinin açıklanması (ışık, sıcaklık, yükselti, yöney), tıbbi ve aromatik bitiklerin üretim şekillerinin aktarılması, üretim aşamalarının açıklanması (fidelik tesisi, tarlanın ekime hazırlanması) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Tarlaya direk ekim yöntemlerinin belirlenmesi ve toprak hazırlığı, sıra arası ve sıra üzeri mesafeleri ve ekim derinliğinin bitkilere göre verilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Çok küçük tohumlularda fidelikte çimlendirilen fidelerin tarlaya şaşırtılması, dikim yöntemlerinin belirlenmesi ve toprak hazırlığı, sıra arası ve sıra üzeri mesafeleri ve ekim derinliğinin bitkilere göre verilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Vejetasyon süresince bitkilere uygulanacak çapalama, sulama, gübrelemenin aktarılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Bitkilerde görülen hastalık ve zararlıların tanıtılması ve tıbbi aromatik bitkilerin ambalajlanması muhafazası | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Tıbbi ve aromatik bitkilerde kalite ve standardizasyon | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Aromaterapide kullanılacak yağların tanımlanması. | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin parfümeri, baharat ve boyacılıkta kullanım alanları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |