Genel Bilgi
Kod | ATO211 |
Ad | Konukla İletişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Konukla iletişimi sağlamak ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İletişimle ilgili kavramların tanımı, konuk tipleri, konuklarla iletişim
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Hasan Tatar, Temel İletişim. 2-İrfan Mısırlı; Konukla İletişim... 3-MEGEP İletişim Modülü
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim ile ilgili temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | İletişimin işlevi, amacı ve uygulanmasını açıklar. |
ÖÇ03 | İletişim çeşitlerini sayar. |
ÖÇ04 | Örgütsel iletişimle ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ05 | Konukla iletişimde olağan dışı durumlara göre davranış geliştirir. |
ÖÇ06 | Konuklarla iletişim sürecini yönetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimle ilgili kavramların açıklanması | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarının açıklanması | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Telefonla iletişim kurallarının incelenmesi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sözsüz iletişim kodlarının iletişimdeki öneminin belirlenmesi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yüz yüze iletişimde beden dilinin öneminin belirlenmesi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Konuk tiplerinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Konuk tipleri ve davranışlarının incelenmesi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | iletişim ve iş başarımı | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | turizmde iletişim ve yabancı dil | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Müdahale edilmesi mümkün olmayan durumların açıklanması | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Konuk türlerine göre iletişim şekli | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Konuk istek ve şikayetlerinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | kurum içi iletişim yöntemleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konuk isteklerinin, şikayetleriyle ilgili kullanılacak formlar ve değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |