Genel Bilgi
| Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
| İÇ MİMARLIK PR. | |
| Kod | ICM123 |
| Ad | Teknik Resim ve Tasarı Geometri 1 |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 8 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Standart teknik resim çizim kurallarını basit geometrik çizimler yardımıyla tanıtmak, geometrik objeleri farklı yönlerden görünüşlerini izdüşüm yöntemiyle çizerek ifade etmek, kompozisyon oluşturmak, kesit almak, kesite giren-görünüşe giren yüzeyleri çizimlerle ifade etmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İç Mimarlıkta teknik resmin önemi ve kullanım alternatifleri, teknik resim çiziminde kullanılan araç ve gereçlerinin tanıtımı, cetvel-gönye kullanım teknikleri, düşey-yatay-paralel-diyagonal çizgilerle taramalar, geometrik çizimler, çizgi tipleri ve anlamları, geometrik objelerin plan-görünüş çizimleri, diedri-epür düzlemlerinde izdüşüm çizimleri, geometrik objelerle kompozisyon oluşturma, obje kompozisyonlarının plan-görünüş çizimleri, kesit almada kesite girme-görünüşe girme kavramı, geometrik objelerin kesit çizimleri, obje kompozisyonlarının kesit çizimleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
İç Mimarlıkta Teknik Resim, Tahsin Canbulat -- Teknik Resim, Orhan Şahinler
Notlar
Ders koordinatörünün konu anlatım videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Tasarı geometri, izdüşüm, görünüş ve kesit kavramlarını tanımlar. |
| ÖÇ02 | Cetvel-gönye kullanımını geliştirir. |
| ÖÇ03 | Geometrik objelerin ve kompozisyonların izdüşümlerini oluşturur. |
| ÖÇ04 | Geometrik objelerin ve kompozisyonların 2 boyutlu düzlemde farklı yönlerden görünüşlerini çizer. |
| ÖÇ05 | Görünüş çizimlerinde önde-arkada ayrımı bulunan yüzeyleri gösterir. |
| ÖÇ06 | Kesit alma kavramını tanımlar. |
| ÖÇ07 | Kesit çizimlerinde kesite giren-görünüşe giren yüzeyleri uygun çizim tekniğiyle ifade eder. |
| ÖÇ08 | Obje ve kompozisyonlarda kesit akslarının değişimine göre farklı kesit-görünüş ilişkilerini ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknik Resime Giriş: Tanım, Amaç, Kapsam. İç Mimarlıkta teknik resmin önemi ve kullanım alternatifleri. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Teknik resim çiziminde kullanılan araç ve gereçlerinin tanıtımı, cetvel-gönye kullanım teknikleri, düşey-yatay-paralel-diyagonal çizgilerle taramalar. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Geometrik çizimler: Orta nokta bulma, eşit parçalara ayırma, paralel ve dik çizme, açıları eşit parçalara bölme. | Önceki derste yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Geometrik çizimler: Dairenin merkezini bulma, üçgenin çevrel çemberini çizme, daire içine düzgün üçgen-beşgen-altıgen-çokgen çizme | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Teknik resimde kullanılan çizgi tipleri ve anlamları, geometrik objelerin plan-görünüş çizimleri | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Diedri-epür düzlemlerinde izdüşüm çizimleri. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Devam çalışması: Diedri-epür düzlemlerinde izdüşüm çizimleri. | Önceki derste yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Dönem boyunca yapılan uygulamaların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Geometrik objelerle kompozisyon oluşturma, obje kompozisyonlarının plan-görünüş çizimleri. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Devam çalışması: Geometrik objelerle kompozisyon oluşturma, obje kompozisyonlarının plan-görünüş çizimleri. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Kesit almada kesite girme-görünüşe girme kavramı, geometrik objelerin kesit çizimleri. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Devam çalışması: Kesit almada kesite girme-görünüşe girme kavramı, geometrik objelerin kesit çizimleri. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Obje kompozisyonlarının kesit çizimleri. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Devam çalışması: Obje kompozisyonlarının kesit çizimleri. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Obje kompozisyonlarının plan-kesit çizimleri. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca yapılan uygulamaların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca yapılan uygulamaların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,60 | ||
| AKTS | 8 AKTS | ||