Genel Bilgi
| Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
| İÇ MİMARLIK PR. | |
| Kod | ICM208 |
| Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım 2 |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
3 Boyutlu proje tekniklerinin AutoCAD ile iç mimari sunumunun gelişmiş halinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
2 boyutlu çizim teknikleri ile mekan tasarımı yapılması, doku ve renk kullanarak 2 boyutlu tasarımların AutoCAD'de sunuş metotları. 3 Boyutlu çizim teknikleri; duvar, baca, kolon, kiriş, döşeme, kapı ve pencere çizim teknikleri. Merdiven çizimi yöntemleri. Akıllı semboller kullanarak kapı, pencere tasarımı yapılması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
* KOCABIÇAK, Ü. (2001). AutoCAD 2000, Değişim Yayınları, ISBN: ISBN:9789758289276, İstanbul. * GÜLLÜ, A., AKDOĞAN, G., GÜLESİN, M., AVCI, Ö. (2004). AutoCAD ile Çizim ve Modelleme, Asil Yayın Dağıtım, ISBN: 9789758784479 Ankara. * BOSTANCIOĞLU, B., BOSTANCIOĞLU, N. (2006). Autocad 2007, Değişim Yayınları, ISBN: 9789756267755, İstanbul. * GÜLESİN, M. (2007). AutoCAD 2007 ile Tasarım ve Modelleme, Asil Yayıncılık, ISBN: 9789944135726, Ankara. * NALBANT, M. (2007). AutoCAD 2007 İle Çizim ve Tasarım, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752978096, İstanbul. * BAYKAL, G. (2007). AutoCAD 2007, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789756477830, İstanbul. * TÜZEL, S. (2008). Autocad 2008 ve Autocad LT 2008, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752979826, İstanbul. * ŞEN, İ.Z., BORA, H. (2008). AutoCAD 2008, Deha Yayıncılık, ISBN: 9789944097220, İstanbul. * GÖK, K., GÖK. A. (2008). AutoCAD 2008, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750205910, Ankara. * OMURA, G., (GÖBEKÇİN, T.) (2009). AutoCAD 2009 ve AutoCAD LT 2009 Yetkili Eğitim Kılavuzu, Alfa Yayınları, ISBN: 9786051061405, İstanbul. * CAN, M. (2009). AUTOCAD2009 Laboratuvar Uygulamaları, ISBN: 9786055937393, İstanbul. * BAYKAL, G. (2009). AutoCAD 2009, Alfa Yayınları, ISBN: 9786051061153, İstanbul. * GÖK, K. (2009). AutoCAD 2009, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750208867, Ankara. * GÖK, K. (2010). AutoCAD 2010, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750211447, Ankara. * BAKİ, H. (2010). AutoCAD 2010, Modül Tek.Eğt.ve Hiz.Org., ISBN: 9789759380315, İstanbul. * GÖKKAYA, H., ALCA, K. (2010). AutoCAD 2010 Çizim Modelleme, Nobel Yayınları, ISBN: 9786053953456, Ankara. * TAŞKESEN, A., MENDİ, F., TOKTAŞ, İ., ELDEM, C. (2010). Autocad ile Çizim ve Modelleme, Gazi Kitabevi, ISBN: 9789944165976, Ankara.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Üç boyutlu AutoCAD programını kullanılabilme becerisi kazanır. |
| ÖÇ02 | Gerçek malzeme görüntüsünü elde edebilme becerisi kazanır. |
| ÖÇ03 | Obje oluşturmayı ve kütüphane geliştirmeyi tanımlar. |
| ÖÇ04 | Sanal gerçeklikte veri transfer edebilme yeteneğini kazanır. |
| ÖÇ05 | Tasarımlarını çıktı ortamına taşır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 4 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | 3D Ekranına geçiş: 3D Görünüşlerin tanınması, kamera oluşturulması. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | 3D Çubuklarının ve çalışma ekranının hazırlanması. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | 3D Temel şekil oluşturma: Temel 3 boyutlu iç mekan ve mobilya çizimleri oluşturma. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Box, wedge, cone, polysolid, sphere, cylinder, torus, pyramid komutları ile mekan tasarımı. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | 3D Ana modelleme: 2 boyutlu autocad çiziminin 3. boyuta taşınması. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Düzlem oluşturma. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Mevcut çizimleri düzlem haline getirme. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Vize projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Mevcut çizimleri boyutlandırma. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Mevcut çizimleri 3. boyuta kaldırma. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | 3D Modellerin Modifiye edilmesi: Model çizimleri boyutlarıyla oynama, birleştirme, çıkarma, kalıp hazırlama. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Çizimlerin yüzeylerinin uzatılıp kısaltılması. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Amorf cisimlerin oluşturulması: Eğrisel yüzeylerin oluşturulması. Chamfer, filet komutlarının kullanılması. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Autocad'den çıkış: 3 boyutlu obje çizimlerine malzeme atamaları. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Render alma. Çizimlerin autocad'den export edilmesi. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||