Genel Bilgi
Kod | KING303 |
Ad | Yabancı Dil (İngilizce) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Bilge BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Bilge BERBEROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin İngilizce olarak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Öğrenciler genel ve mesleki hayatlarında iletişim kurabilecekler,kendilerini ve mesleklerini pratikte ifade edebileceklerdir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
INTERCHANGE2
Notlar
WORKSHEETS- CLASS CDs
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük konularda kısa basit pasajlar yazabilir |
ÖÇ02 | Gelecek geçmiş ve sürekli olaylar hakkında konuşur |
ÖÇ03 | Günlük konularda kısa basit pasajlar okur |
ÖÇ04 | Birlikte iki cümle kullanabilir |
ÖÇ05 | Amerikan ve İngiliz İngilizcesi arasındaki temel değişiklikleri fark eder |
ÖÇ06 | Daha etkin İngilizce kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ikinci sınıf Genel tekrar | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Geçmiş olaylar-Geçmiş zaman (düzenli ve düzensiz) hakkında konuşmak | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sevdikleri / sevmediği + ing formu + eleme zarflar | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sevdikleri gıda-sayılan sayılamayan isimler hakkında konuşmak | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Şimdiki zaman | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Iyelik sıfatları / zamirleri, ´s, ait | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Değil, ve zorunluluklar, tavsiye vermek | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Gelecek planları hakkında konuşmak | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Karşılaştırmalar, karşılaştırma yapma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Geçmiş deneyimler, macera sporları hakkında konuşmak | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Basit geçmiş zaman | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Teklif ve istekleri yapma ve yanıtlama | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
14 | Zero conditional ( if+present form) | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Geçmiş,fiil + isim kombinasyonları hakkında konuşmak | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Used to/ didn´t use to | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Amaçlarla ilgili sebep gösterme | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Kolaylıklar ve düzenli faaliyetler | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
19 | Have and have got | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Some, any, much, a lot of kelimelerini yiyecek ve içeceklerle karşılaştırmalı anlatım | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | İngiliz ve Amerikan kelimeleri | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | Have/ had to kelimeleriyle mevcut ve geçmiş | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | Yerler ve nesneler için sıfatlar; taşıma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
25 | Sıfatlar | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | Seyahat, fiil + isim kombinasyonları | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Yet ve already´le şimdiki zaman | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Could ve be good at kelimelerinin kullanılması | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Koşul ( if+simple present +will) | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Genel tekrar | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | Final Sınavı hazırlık çalışmaları | okuma, yazma ve dinleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final Sınavı | okuma, yazma ve dinleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 4 | 120 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,68 | ||
AKTS | 8 AKTS |