Genel Bilgi
Kod | KSP405 |
Ad | Sanat Psikolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatın ve sanatçının tarihsel süreç içerisinde psikolojiyle olan doğal ilişkisini kavratmayı hedefler.
Dersin İçeriği
Bu ders sanat eserinin yaratımının arkasındaki psikolojik nedenlerin anlaşılmasını sağlayan ve sanat eserinin alımlanmasına etki eden yaklaşımları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
Sanat ve Sanatçılar Üzerine (Sıgmund FREUD, YKY)
Notlar
Sanat Dergileri, Belgesel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın ve psikolojinin süreçlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sanatsal yaratım süreçlerini tartışır. |
ÖÇ03 | Duyum,duygu,algılama ve sanat ilişkilerini tartışır. |
ÖÇ04 | Plastik sanatlarda, Müzikte ve Edebiyatta sanat eserinin soyut özelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | Sanatta yansıtma,taklit öykünme ilişkilerini tartışır. |
ÖÇ06 | Sanat yapıtı ve özneler arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Psikolojisine Giriş | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | 1-Sanat nedir? | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | 2-Sanat nedir? | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | 1-Sanat ve Psikoloji | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 2-Sanat ve Psikoloji | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanat ve Psikoloji | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile İlgisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1- Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile İlgisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 2-Sanatın Kökeni,Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile İlgisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 1- Sanatsal Yaratıcılık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 2- Sanatsal Yaratıcılık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 3- Sanatsal Yaratıcılık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1- Zeka ve Sanat İlişkisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 2- Zeka ve Sanat İlişkisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | 3- Zeka ve Sanat İlişkisi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
18 | 1- Sanatçı, İzleyici | Kaynak Trama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
19 | 2- Sanatçı, İzleyici | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
20 | 1- Sanat Eseri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
21 | 2- Sanat Eseri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
22 | 1- Sanat ve İlham | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
23 | 2- Sanat ve İlham | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
24 | Sezgi Nedir? | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
25 | 1- Estetik Beğeni, Estetik Kaygı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
26 | 2- Estetik Beğeni, Estetik Kaygı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
27 | 3- Estetik Beğeni, Estetik Kaygı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
28 | 1- Kişilik Tanımları ve Sanat Eğitimi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
29 | 2- Kişilik Tanımları ve Sanat Eğitimi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
30 | Genel Tekrar | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
31 | Final hazırlık çalışmaları | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
32 | Final | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |