Genel Bilgi
Kod | IMP421 |
Ad | Karayolu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Proje hazırlamayı ve bu projeyi rapor olarak sunmayı öğrenir
Dersin İçeriği
Karayolu projesi için gerekli bütün matematiksel işlemleri öğrenir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu (Basılı Değil)
Notlar
"ÖRNEKLERLE KARAYOLU TASARIMI" YAZAR: MUHAMMET VEFA AKPINAR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eşyükselti eğrili harita bilgisini öğrenir |
ÖÇ02 | Yatay Kurp hesaplamaları yapar |
ÖÇ03 | Enkesit çizmeyi öğrenir |
ÖÇ04 | Düşey kurp hesaplamaları yapar |
ÖÇ05 | Proje raporu hazırlamayı öğrenir |
ÖÇ06 | Kütleler Diyagramını Çizmeyi öğrenir |
ÖÇ07 | Boy Kesit Çizmeyi öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eşyükselti eğrili harita bilgisini anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Geçki planlama anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Yatay Kurp hesaplamaları anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dever uygulaması anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | En kesit çizimi anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Boy kesit çizimi anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Düşey kurp hesaplamaları anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Proje | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Alanlar Diyagramı çizimi anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Hacim hesabı anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kütleler Diyagramınının çizimi anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kütleler tablosu anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Toprak Dağıtımı anlatılır | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Proje sonuçları değerlendirilir | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Proje raporu nasıl sunulur | Ders notlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |