Genel Bilgi
Kod | IMP436 |
Ad | Su Temini Tesisleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Proje hazırlamayı ve bu projeyi rapor olarak sunmayı öğrenir
Dersin İçeriği
İçme suyu tesislerinin inşaatı ile ilgili proje hazırlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu (Basılı Değil)
Notlar
"SU GETİRME VE KANALİZASYON PROBLEMLERİ" YAZAR: PROF. DR. NUSRET ŞEKERDAĞ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nüfus hesaplama yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ02 | İçme Suyu ihtiyacını hesaplayabilir |
ÖÇ03 | Kuyulardan alınabilecek su miktarını hesaplar |
ÖÇ04 | Yüzeysel sulardan alınabilecek su miktarını hesaplar |
ÖÇ05 | İsale hattını boyutlandırabilir |
ÖÇ06 | İsale hattına yerleştirilecek teçhizatı belirler |
ÖÇ07 | Hazne yerini belirler |
ÖÇ08 | Hazne boyutlarını belirler |
ÖÇ09 | Şebeke debisini belirler |
ÖÇ10 | Ölü nokta hesabını öğrenir |
ÖÇ11 | İçme suyu şebeke borularının projelerini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nüfus hesaplama yöntemleri anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | İçme Suyu ihtiyacını hesaplama yöntemleri anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kuyulardan alınabilecek su miktarını hesaplama yöntemleri anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yüzeysel sulardan alınabilecek su miktarını hesaplama yöntemleri anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İsale hattını boyutlandırmada kullanılan hesaplama yöntemleri anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İsale hattına yerleştirilecek maslak yapısı anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İsale hattına yerleştirilecek teçhizatı belirleme anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Hazne yerini belirleme yöntemleri anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hazne boyutlarını belirleme yöntemleri anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Şebeke debisini belirleme yöntemleri anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ölü nokta hesabını anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İçme suyu şebeke borularının projelerinde kullanılan Darcy denklemi anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İçme suyu şebeke borularının projelerinde kullanılan Wiliam-Hazen denklemi anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İçme suyu şebeke borularının projelerinde kullanılan hidrolik yöntemler anlatılır | ders notları gözden geçirilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |