Genel Bilgi
Kod | SD0194 |
Ad | Python Programlama Diline Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT KARA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT KARA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MURAT KARA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Python Programlama Dilini Öğrenmek ve Dilin Özelliklerini Kavramak, Örnek Uygulamalar Yapabilmek.
Dersin İçeriği
Kurulum, Değişkenler, Operatörler, Koşullar, Döngüler, Hata Ayıklama, Listeler, Sözlükler, Fonksiyonlar, Modüller, Düzenli İfadeler
Dersin Ön Koşulu
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak.
Kaynaklar
Dersin web sitesinden çevrimiçi olarak erişilebilir.
Notlar
Derste verilmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Python programlama dilini tanır. |
ÖÇ02 | Python da Özellikler ve kullanımı |
ÖÇ03 | Python da Kurulumun yapması |
ÖÇ04 | Programlama yapmayı uygular |
ÖÇ05 | Kendi işleri için programlama yapar |
ÖÇ06 | Python da Değişkenler ve kullanımı |
ÖÇ07 | Python da İşleçler, koşullar |
ÖÇ08 | Python da Döngülerin kullanımı |
ÖÇ09 | Python da Karakter dizilerinin kullanımı |
ÖÇ10 | Python da Dosya işlemleri |
ÖÇ11 | Python da Fonksiyonların Kullanımı |
ÖÇ12 | Python da Liste ve demetler |
ÖÇ13 | Python da Sözlükler ve kümeler |
ÖÇ14 | İstisnalar ve Hata ayıklama |
ÖÇ15 | Python da Modüller ve Kullanımı |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Python programlama dilini tanır. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Özelliklerini tanır | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Kurulumunu yapmayı öğrenir | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Programlama yapmayı öğrenir | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Kendi işleri için programlama yapar | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Değişkenler | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | İşleçler, koşullar | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Döngüler | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Karakter dizileri | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Dosya işlemleri | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Fonksiyonlar | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Liste ve demetler | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Sözlükler ve kümeler | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Hata ayıklama | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |