SD0416 Sağlık Okur Yazarlığı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0416
Ad Sağlık Okur Yazarlığı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Hemşire HAMİDE ŞİŞMAN
Dersin Öğretim Elemanı Hemşire HAMİDE ŞİŞMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Hemşire HAMİDE ŞİŞMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin ana amacı öğrencilerin sağlıkokuryazarlığı seviyelerini yükseltmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; Sağlık okuryazarlığı, temel kavramlar,Sağlığın temel belirleyicisi olarak sağlık okuryazarlığı,Kitle iletişimi ve eleştirel sağlık okuryazarlığı,Hastaların güçlendirilmesi ve sağlık okuryazarlığı,Sağlık bilgisine erişim kaynakları,Sağlık ve beslenme okuryazarlığı,Sağlık ve beslenme okuryazarlığı,Sağlık habercisinin gözünden sağlık okuryazarlığı,Kadın sağlığı açısından sağlık okuryazarlığı,Aktif yaşlanma için sağlık okuryazarlığı,Sağlık okuryazarlığını etkileyen kültürel faktörler,Mobil sağlık ve sağlık okuryazarlığı,Sağlık okuryazarlığının sağlık harcamaları ve sağlık hizmetleri kullanımı açısından değerlendirilmesi,Dünyada ve ülkemizde sağlık okuryazarlığı çalışmaları konularını içermektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1.Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi Yayın No: 455, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayın No: 3 2.Sağlık Okuryazarlığı, Sağlam Kanıtlar. Editörler Ilona Kickbusch, Jürgen M. Pelikan, Franklin Apfel ve Agis D. Tsouros

Notlar

2.Sağlık Okuryazarlığı, Sağlam Kanıtlar. Editörler Ilona Kickbusch, Jürgen M. Pelikan, Franklin Apfel ve Agis D. Tsouros, Sağlıklı Kentler Birliği.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tanışma, dersin ve öneminin aktarılması
ÖÇ02 Sağlık okuryazarlığı temel kavramlarını bilmesi
ÖÇ03 Sağlık Okuryazarlığının öneminin anlaşılması
ÖÇ04 Dünyada ve ülkemizdeki sağlık okuryazarlığı durumu hakkında bilgi sahibi olunması
ÖÇ05 Sağlık Okur Yazarlığını etkileyen faktörlerin bilincinde olunması
ÖÇ06 İletişim ve Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin anlaşılması
ÖÇ07 Beslenme üzerindeki Sağlık Okuryazarlığı etkisinin farkında olunması
ÖÇ08 Sosyal medyanın Sağlık Okuryazarlığı üzerindeki etkisinin bilinmesi
ÖÇ09 Kronik hastalıklar ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi
ÖÇ10 Kronik hastalıklar ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi konusu devamı
ÖÇ11 Kırılgan gruplar ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi
ÖÇ12 Kırılgan gruplar ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi konusu devamı
ÖÇ13 Kadın sağlığı ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi
ÖÇ14 Mobil sağlık ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi
ÖÇ15 Sağlık Okur Yazarlığının Geliştirilmesi


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma,Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktıları ile program yeterliliklerinin ilişkisinin kurulması Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sağlık Okur Yazarlığı Temel Kavramlar Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sağlık Okur Yazarlığının Önemi Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Dünyada ve ülkemizde Sağlık Okur Yazarlığı Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sağlık Okur Yazarlığını Etkileyen Faktörler Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 İletişim ve Sağlık Okur Yazarlığı Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Beslenme ve Sağlık Okur Yazarlığı Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak ders notları ve ders sunuları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kronik Hastalıklar ve Sağlık Okur Yazarlığı Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kronik Hastalıklar ve Sağlık Okur Yazarlığı konusunun devamı Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kırılgan Gruplar ve Sağlık Okur Yazarlığı Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kırılgan Gruplar ve Sağlık Okur Yazarlığı konu devamı Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
13 Kadın Sağlığı ve Sağlık Okur Yazarlığı Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Mobil Sağlık ve Sağlık Okur Yazarlığı Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sağlık Okur Yazarlığının Güçlendirilmesi Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak ders notları ve ders sunuları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak ders notları ve ders sunuları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.11.2022 02:49