Genel Bilgi
Kod | SD0101 |
Ad | Fide ve Fidan Yetiştiriciliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Önlisans/Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemizin fide ve fidan üretimindeki durumu, karşılaşılan sorunlar, çözüm önerileri ve geleceği konusunda bilinçli teknik elemanlar yetiştirmek
Dersin İçeriği
Fide yetiştiriciliğinin amacı ve önemi, Ülkemizdeki fidecilik sektörün genel durumu Fide yetiştiriciliğinde tohumluğun önemi Fide yetiştirmede kullanılan ortamlar ve özellikleri Sebzecilikte aşılı fide kullanımı Sebzecilikte aşılı fide kullanımı Modern fide üretim tesisleri Ülkemiz fidancılığının durumu Fidan üreticilerinin sorunları Fidan üretim tekniklerinin tanıtılması Fidanlık işletmeciliğinde çalışma amacı ve tipin tespiti Fidanlık tesis edilirken dikkat edilmesi gerekli olan konular Fidanlık tesis edilirken dikkat edilmesi gerekli olan konular
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Roberto L. Benech Arnold, Rodolfo A. Sanchez Handbook of Seed Physiology Applications to Agriculture. 2. ORMAN FİDANI-SÜS BİTKİSİ YETİŞTİRİCİLİĞİ ve KALİFİYE ORMAN İŞÇİLİĞİ EL KİTABI, Ege Orman Vakfı yayınları. 3. Fidan Üretimi, MEB Yayınları 4. Prof. Dr. Yüksel TÜZEL, Prof. Dr. Gölgen Bahar ÖZTEKİN, Arş. Gör. Tunç DURDUORGANİK FİDE YETİŞTİRİCİLİĞİ,
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fide ve fidan üretiminin prensiplerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sebzelerde tüplü fide ile çoğaltmanın ilkelerini ve uygulanmasını açıklar. |
ÖÇ03 | Fidan üretim yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Aşılama yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Çelikle çoğaltmanın prensiplerini açıklar. |
ÖÇ06 | Fide yetiştiriciliğinin önemi, fide yetiştirmede kullanılan ortamlar ve özelliklerini ilişkilendirir. |
ÖÇ07 | Fidan üretim tekniklerini açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fide yetiştiriciliğinin amacı ve önemi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ülkemizdeki fidecilik sektörün genel durumu | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fide yetiştiriciliğinde tohumluğun önemi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Fide yetiştirmede kullanılan ortamlar ve özellikleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Sebzecilikte aşılı fidenin önemi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Sebzecilikte aşılı fide kullanımı | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | Modern fide üretim tesisleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | İlgili konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ülkemiz fidancılığının durumu | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Fidan üreticilerinin sorunları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Fidan üretim tekniklerinin tanıtılması | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Fidanlık işletmeciliğinde çalışma amacı ve tipin tespiti | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Fidanlık tesis kurulumu | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Fidanlık tesis edilirken dikkat edilmesi gerekli olan konular | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Fide ve fidan yetiştiriciliğinde güncel konular. | Konu ile ilgili dijitaj kaynakların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |