Genel Bilgi
Kod | SD0110 |
Ad | Çiftçi Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kırsal kesimde yaşayanlara yenilikleri aktarma ve davranış değişikliğini sağlama, yaşam düzeylerini yükseltmeye yönelik yetişkin eğitimi tekniklerinin öğretilmesi ile gerçekleştirilecek faaliyetlerin programlanması ve yürütülmesi konusunda öğrencilere bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Tarımda eğitimin önemi, tarımsal yayım, tarımsal yayımın dünya ve Türkiye'deki yeri, tarımsal yayım yöntem ve metotları, sürdürülebilir ekonomik tarımsal faaliyetler, organik tarım, çiftçlikte girişimcilik, çiftçlikte güncel yaklaşımlar konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
None
Kaynaklar
1. Hülya Sayğı, Sevilay Topçu, Seralarda Geleneksel Ve Organik Tarım 2. Martha Brown, Jan Perez, and Albie Miles, Teaching Organic Farming, Gardening, 3. Nadia SCIALABBA, Training manual for Organıc Agrıculture, FAO
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal üretimde çiftçi eğitiminin önemini açıklar |
ÖÇ02 | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde tarımsal yayım uygulamalarını ve karşılaştırmalı analizini tartışır. |
ÖÇ03 | Kırsal alandaki bireylerin gereksinimleri karşılayacak yayım programlarını hazırlar. |
ÖÇ04 | Yeniliklerin kırsal kesimde yayılmasına yönelik becerileri kazanır. |
ÖÇ05 | Çiftçi eğitimi ilkelerini açıklar. |
ÖÇ06 | Yayım çalışmaları sürecini yönetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal yayımın tanımı ve tarımsal üretimdeki yeri | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Tarımsal yayım çalışmalarının özellikleri, temel ilkeleri, konu alanları ve amaçları, Yetişkin eğitimi ilkeleri ve İhtiyaçların belirlenmesinde kullanılan yöntemler. | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Tarımsal yayımın dünyada ve Türkiye' deki tarihsel gelişimi, yayım elamanlarının bireysel donanımı ve insan ilişkileri, kırsal alan ve kırsal alanda yaşayan bireylerin özellikleri. | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | AB ülkelerinde tarımsal yayım metotları. | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | Bireysel yayım metotları. | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Grup ve Kitle yayım metotları. | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Çiftçi eğitimlerinin planlanması. | Yönetim ve yönetimin işlevleri kaynak taraması (İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çiftçi eğitiminde sunu ve anlatım teknikleri. | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | İletişim (iletişim süreci, iletişim modelleri, yayım mesajının oluşturulması),dinleme ve ikna egzersizleri. | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Sunum, Broşür, Afiş, Poster ve diğer araçları hazırlama. | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Organik Tarımın tanıtılması | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Organik Tarımın üreticilere yaygınlaştırılmasında çiftçi eğitiminin yeri. | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Çiftçilikte Girişimcilik ve inovasyon | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
15 | Çiftçilikte güncel konular | Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |