SD0110 Çiftçi Eğitimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0110
Ad Çiftçi Eğitimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kırsal kesimde yaşayanlara yenilikleri aktarma ve davranış değişikliğini sağlama, yaşam düzeylerini yükseltmeye yönelik yetişkin eğitimi tekniklerinin öğretilmesi ile gerçekleştirilecek faaliyetlerin programlanması ve yürütülmesi konusunda öğrencilere bilgi ve becerilerin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Tarımda eğitimin önemi, tarımsal yayım, tarımsal yayımın dünya ve Türkiye'deki yeri, tarımsal yayım yöntem ve metotları, sürdürülebilir ekonomik tarımsal faaliyetler, organik tarım, çiftçlikte girişimcilik, çiftçlikte güncel yaklaşımlar konuları işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

None

Kaynaklar

1. Hülya Sayğı, Sevilay Topçu, Seralarda Geleneksel Ve Organik Tarım 2. Martha Brown, Jan Perez, and Albie Miles, Teaching Organic Farming, Gardening, 3. Nadia SCIALABBA, Training manual for Organıc Agrıculture, FAO

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımsal üretimde çiftçi eğitiminin önemini açıklar
ÖÇ02 Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde tarımsal yayım uygulamalarını ve karşılaştırmalı analizini tartışır.
ÖÇ03 Kırsal alandaki bireylerin gereksinimleri karşılayacak yayım programlarını hazırlar.
ÖÇ04 Yeniliklerin kırsal kesimde yayılmasına yönelik becerileri kazanır.
ÖÇ05 Çiftçi eğitimi ilkelerini açıklar.
ÖÇ06 Yayım çalışmaları sürecini yönetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarımsal yayımın tanımı ve tarımsal üretimdeki yeri Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
2 Tarımsal yayım çalışmalarının özellikleri, temel ilkeleri, konu alanları ve amaçları, Yetişkin eğitimi ilkeleri ve İhtiyaçların belirlenmesinde kullanılan yöntemler. Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Tarımsal yayımın dünyada ve Türkiye' deki tarihsel gelişimi, yayım elamanlarının bireysel donanımı ve insan ilişkileri, kırsal alan ve kırsal alanda yaşayan bireylerin özellikleri. Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 AB ülkelerinde tarımsal yayım metotları. Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
5 Bireysel yayım metotları. Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
6 Grup ve Kitle yayım metotları. Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Çiftçi eğitimlerinin planlanması. Yönetim ve yönetimin işlevleri kaynak taraması (İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çiftçi eğitiminde sunu ve anlatım teknikleri. Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
10 İletişim (iletişim süreci, iletişim modelleri, yayım mesajının oluşturulması),dinleme ve ikna egzersizleri. Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
11 Sunum, Broşür, Afiş, Poster ve diğer araçları hazırlama. Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
12 Organik Tarımın tanıtılması Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 Organik Tarımın üreticilere yaygınlaştırılmasında çiftçi eğitiminin yeri. Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Çiftçilikte Girişimcilik ve inovasyon Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, (İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
15 Çiftçilikte güncel konular Kaynak Taraması (Yazılı ve Görsel Medya, İnternet) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:21