Genel Bilgi
Kod | SD0357 |
Ad | Bilime Yön Verenler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık bilimleri alanındaki önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgiler verilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders Slaytları
Notlar
Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimin tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Kimlere bilim adamı denebileceğini tanımlar. |
ÖÇ03 | Bilimin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Bilim tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Tarihten bugüne bilimin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | İlgi alanlarında buluşları olan bilim adamlarını tanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilim insanı kime denir | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilimin tarihi | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bilim devrimi | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 19. yy'da biyokimya bilimi | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | 20. yy'da biyokimya bilimi | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Tarihte önemli biyokimya bilginleri | Anlatım, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Bir bilim adamı hakkında bilgiler 1 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Bir bilim adamı hakkında bilgiler 2 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Bir bilim adamı hakkında bilgiler 3 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Bir bilim adamı hakkında bilgiler 4 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Bir bilim adamı hakkında bilgiler 5 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Bir bilim adamı hakkında bilgiler 6 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Bir bilim adamı hakkında bilgiler 7 | Öğrenci sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev canlı performans | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |