Genel Bilgi
Kod | SD0129 |
Ad | Tiyatro |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | İLTER ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
İLTER ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
İLTER ŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) İLTER ŞEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) İLTER ŞEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) İLTER ŞEN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) İLTER ŞEN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) İLTER ŞEN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) İLTER ŞEN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) İLTER ŞEN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) İLTER ŞEN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
Dersin İçeriği
Temel bilgiler, doğaçlama çalışmaları, sahne ve diksiyon eğitimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dünya Tiyatro TArihi/ Özdemir Nutku Dram Sanatı / Özdemir Nutku
Notlar
Yayımlanmamış Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tiyatro sanatının temel prensiplerini kavrar. |
ÖÇ02 | Antik Yunan ve Roma Tiyatrosunun gelişmesine katkısı olan unsurları ve yazarları tanır. |
ÖÇ03 | İnsan vücudunun hareketsel yapısının önemini kavrar ve doğru beden kullanım tekniklerini uygular. |
ÖÇ04 | Doğaçlanan konuya uygun psikolojik ve fiziksel eylemler gerçekleştirmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Ortaçağ tiyatro tarihini ve o dönemde ortaya çıkan tiyatro düşüncesini öğrenir. |
ÖÇ06 | Tiyatroda davranış kurallarını bilir ve uygular. |
ÖÇ07 | Rolünü önerilmiş koşullar içerisinde oynamayı bilir ve uygular. |
ÖÇ08 | |
ÖÇ09 | Rönesans ve romantizm döneminde ortaya çıkan tiyatro düşüncelerini öğrenir. |
ÖÇ10 | Sesini ve nefesini doğru ve sağlıklı biçimde kullanır. |
ÖÇ11 | Sesini sahnenin ve salonun akustiğine göre kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ12 | Doğru tonlama ve vurgulama yapmayı öğrenir ve uygular. |
ÖÇ13 | Gerçekçilik ve Avangart akımların tiyatro düşüncelerini öğrenir. |
ÖÇ14 | Rolünü önerilmiş koşullar içerisinde oynamayı bilir ve uygular. |
ÖÇ15 | Rolünü önerilmiş koşullar içerisinde oynamayı bilir ve uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersle ilgili bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
2 | Tiyatro'nun tarihi Antik Yunan ve Roma dönemi | Antik Yunan ve Roma dönemi ile ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Rol ve mimik çalışmaları | Bedensel Isınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Doğaçlama çalışmaları | Bedensel Isınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
5 | Tiyatro'nun Tarihi Orta Çağ Dönemi | Orta Çağ dönemi ile ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sahne Çalışması Seçilen bir tiyatro oyundan, belirlenmiş bir bölümün oynanması | Karakter ve oyun çözümleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
7 | Sahne Çalışması Seçilen bir tiyatro oyundan, belirlenmiş bir bölümün oynanması | Karakter ve oyun çözümleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Tiyatro'nun Tarihi Rönesans ve Romantizm Dönemi | Rönesans ve Romantizim dönemi ile ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Diksiyon Çalışmaları Ses ve nefes kullanımı | Bedensel Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sahne Çalışması Seçilen bir tiyatro oyundan, belirlenmiş bir bölümün oynanması | Karakter ve oyun çözümleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama |
12 | Diksiyon Çalışmaları Doğru tonlama ve Vurgulama Bilgisi | Bedensel Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tiyatro'nun Tarihi Gerçekçilik ve Avangart Akımlar | Gerçekçilik ve Avangart akımlarla ile ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sahne Çalışması Seçilen bir tiyatro oyundan, belirlenmiş bir bölümün oynanması | Karakter ve oyun çözümleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
15 | Sahne Çalışması Seçilen bir tiyatro oyundan, belirlenmiş bir bölümün oynanması | Karakter ve oyun çözümleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |