Genel Bilgi
Kod | SD0393 |
Ad | Yaşam Koçluğu ile Kişisel Gelişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DERYA ÖNDER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. DERYA ÖNDER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin kendi potansiyellerinin farkına varması ile performanslarını arttırarak, hayatlarında bugün bulundukları noktadan varmak istedikleri noktaya ulaşmalarını sağlamaktır. Bu süreçte kişinin kendisini tanıması ve değerlerinin, güçlü-zayıf yönlerinin farkına varması, dinleme yeteneğinin ve iletişim becerilerinin artması, iç motivasyonunu geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yaşam koçluğu ile kişisel gelişimin tanımı, kişinin performansını arttırmada etkili koçluk araçları, beden dili ve etkili iletişim, birebir koçluk uygulamaları, koçlukta duygusal zeka kavramları, mutluluk ve mutluluk seçim tablosu, Şiddetsiz iletişim, Hikaye anlatıcılığı
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Performans için koçluk (Sir John Whitmore) Koçluk Araçları (Umut Ahmet Tarakçı)
Notlar
Çeşitli Koçluk Araç ve yöntemleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güçlü ve gelişmeye açık yönlerini keşfeder |
ÖÇ02 | Potansiyelinin farkına varır ve yeni beceriler geliştirir |
ÖÇ03 | İletişim becerisi artar |
ÖÇ04 | Olaylara karşı farkındalığı artar |
ÖÇ05 | kişinin kendine olan güveni artar |
ÖÇ06 | Zamanını iyi yönetmeyi öğrenir |
ÖÇ07 | Dinleme becerisi gelişir |
ÖÇ08 | Karşılaştığı stresi daha kolay yönetebilir |
ÖÇ09 | Hedeflerini gerçekleştirme potansiyeli artar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaşam Koçluğu ile kişisel gelişim tanımı tarihçesi | Ders notları | |
2 | Etkin Dinleme | Ders notları | |
3 | EtkiliSoru Sorma | Ders notları | |
4 | Koçluk Çerçevesi: GROW modeli | Ders notları | |
5 | KişilikEnvanteri (Ben kimim) | Ders notları | |
6 | Değerler Çalışması | Ders notları | |
7 | Yaşam amacımız için VİZYON | Ders notları | |
8 | Ara Sınav | Ders notlarına çalışma | |
9 | Hedefleri Gerçekleştirmek | Ders notları | |
10 | Koçlukta Metafor Kullanımı | Ders notları | |
11 | Beden dilive Etkili iletişim | Ders notları | |
12 | Mutlulukve Mutluluk Seçim Tablosu | Ders notları | |
13 | Koçlukta Duygusal zeka | Ders notları | |
14 | Şiddetsiz İletişim | Ders notları | |
15 | Hikaye Anlatıcılığı | Ders notları | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |