Genel Bilgi
Kod | SD0162 |
Ad | Bağlama I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | ERSEN AKIŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
ERSEN AKIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
ERSEN AKIŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) ERSEN AKIŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) ERSEN AKIŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) ERSEN AKIŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) ERSEN AKIŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) ERSEN AKIŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) ERSEN AKIŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) ERSEN AKIŞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) ERSEN AKIŞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bağlama çalmada temel davranış ve becerileri kavramı ve uygulaması.
Dersin İçeriği
Bağlamanın fiziksel parçalarının tanıtımı ve tutuş oturuş,parmak ve tezene pozisyonlarının çalışılması.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Bağlama öğreniyorum
Notlar
yayımlanmamış ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nota ile ilgili temel kavramları tanır.Nota değerlerini porte üzerinde ve bağlama üzerinde yerlerini gösterir.Bağlama çalarken nasıl oturması gerektiğini gösterir.Doğru bağlama tutuşunu gösterir.Ellerini doğru konumlandırma ile ilgili örnekler verir. |
ÖÇ02 | Ellerini bağlama üzerinde nasıl konumlandıracağı ile ilgili örnekler verir.Doğru tezene tutuş pozisyonlarını gösterir. |
ÖÇ03 | Bağlamada boş tellerde birlik ve ikilik nota örneklerini porte ve bağlama üzerinde,tezene yönlerine ve nota vuruş değerlerine uygun şekilde okuyup çalar. |
ÖÇ04 | Bağlamada sağ ve sol tutuş pozisyonları ve uygulama biçimleri arasında ilişki kurar.Bağlamada boş tellerde dörtlük nota örneklerini porte ve bağlama üzerinde tezene yönlerine ve nota vuruş değerlerine uygun şekilde okuyup çalar. |
ÖÇ05 | Porte ve bağlama üzerinde dörtlük nota etüt ve egzersizlerini uygular.Birinci parmağın ses perdesine doğru pozisyonda basılmasını örnekler.Birinci parmak kullanımı ile ilgili etüt ve egzersizleri bağlamada uygular. |
ÖÇ06 | Birinci parmak kullanımı ile ilgili etüt ve egzersizleri bağlamada uygular.İkinci parmağın porte ve bağlama üzerinde yerlerini öğrenir ve bağlama üzerinde ses perdesine doğru pozisyonda basılmasının örnekler. |
ÖÇ07 | İkinci parmak kullanımı ile ilgili etüt ve egzersizleri bağlamada uygular.Üçüncü parmağın porte ve bağlama üzerinde yerlerini öğrenir ve bağlama üzerinde ses perdesine doğru pozisyonda basılmasının örnekler. |
ÖÇ08 | Ara Sınav |
ÖÇ09 | Birinci ve üçüncü parmağını bağlama üzerinde birlikte kullanır.Bağlama ve porte üzerinde birlik,ikilik ve dörtlük notaların birlikte kullanıldığı egzersiz ve etütleri uygular.Düzeyine uygun basit ezgileri çalar. |
ÖÇ10 | Porte ve bağlama üzerinde sekizlik nota etüt ve egzersizlerini uygular.Dördüncü parmağın porte ve bağlama üzerinde yerlerini öğrenir ve bağlama üzerinde ses perdesine doğru pozisyonda basılmasını örnekler.Düzeyine uygun basit ezgileri çalar. |
ÖÇ11 | Birinci,ikinci ve dördüncü parmağını bağlama üzerinde birlikte kullanır.Bağlama ve porte üzerinde birlik,ikilik ve dörtlük ve sekizlik notaların birlikte kullanıldığı egzersiz ve etütleri uygular. |
ÖÇ12 | Bağlama üzerinde farklı parmak pozisyonlarını uygular.Düzeyine uygun basit ezgileri çalar. |
ÖÇ13 | Porte üzerinde ses değiştirici işaretleri tanır.Bağlama üzerinde ses değiştirici işaretlere ses perdelerine basar.Düzeyine uygun basit ezgileri çalar. |
ÖÇ14 | Bağlama üzerinde farklı parmak pozisyonlarını uygular.Düzeyine uygun basit ezgileri çalar. |
ÖÇ15 | Final Sınavı |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel nota eğitimi | Temel nota çalışmaları yapılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Rtim notasyonu | Rtim notasının dizek üzerinde gösterilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Rtim çalgısı akort yöntemleri | Rtim çalgılarında kullanılan derilerin yapısının ve çeşitlerin tanıtılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Rtim çalgısı akort yöntemleri | Rtim çalgılarında kullanılan akort araç gereçlerinin tanıtılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Rtim çalgısı akort yöntemleri | Basit rtim kalıplarının okunması yazılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Basit rtim kalıpları | Basit rtim kalıplarının okunması yazılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Basit rtim kalıpları | Düzeyine göre etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Birlikte ve tek başına çalma çalışmaları | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Birlikte ve tek başına çalma çalışmaları | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | 2/4 lük rtim tartım çalışmaları | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | 3/4 lük rtim tartım çalışmaları | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | 4/4 lük rtim tartım çalışmaları | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | 6/8 lik rtim tartım çalışmaları | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | 6/8 lik rtim tartım çalışmaları | Düzeyine uygun etüt ve egzersiz çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |