Genel Bilgi
Kod | SD0461 |
Ad | Ahşap ve Taş Süs Eşyası Yapım Tekniği I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin hayal gücünü kullanarak yaratıcı objeler ortaya çıkarması ve zamanı etkili değerlendirme fırsatlarının oluşturulması
Dersin İçeriği
Ahşap ve Taş objeler kullanarak süs eşyası yapımı, doğal ürünler, boyama tekniği
Dersin Ön Koşulu
Ahşap veya taş ürün oluşturmak için fiziksel bir engelin bulunmaması
Kaynaklar
Sanat ve Tasarım (Ahşap, Taş Oyma), Milli Eğitim Bakanlığı, 2012.
Notlar
Ahşap ve Taş Uygulamaları (Web sayfaları)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dekoratif objeleri öğrenir |
ÖÇ02 | Doğal ahşap ürünler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Atık ahşap ürünlerini değerlendirebilir |
ÖÇ04 | Taşlardan görsel ürünler oluşturabilir |
ÖÇ05 | Ahşap ve taş ürünleri boyamasını bilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Konu hakkında ön bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Faaliyet ve işleyişin açıklanması ve objelerin temini | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Ahşap ürünler | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Ahşap ürünlerin şekillendirilmesi | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Zımparalama ve kenar düzeltme işlemleri | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Boyama öncesi işlemler | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Boyama tekniği ve cilalama | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ürünlerin sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Taş objeler | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Taş süsleme için gerekli malzemelerin sağlanması | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Taş yapıştırma ve boyama teknikleri | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Şekillendirme ve düzeltme işlemleri | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Boyama prosesi | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Taş objelerin verniklenmesi | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Taş objelerin değerlendirilme işlemi | Gerekli objelerin sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ürünlerin sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ürünlerin sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |