Genel Bilgi
Kod | SD0096 |
Ad | Tıbbi Terminoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOĞRUL NAĞIYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOĞRUL NAĞIYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi TOĞRUL NAĞIYEV (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan yapısı ve hastalıkları ile ilgili tıbbi terimlerin ayırt edilmesi, doğru biçimde telaffuz edilmesi, yazılması ve kullanılabilmesi için gerekli bilgi, becerileri ve yeterlikleri kazandırmak
Dersin İçeriği
Tıbbi terminolojiye giriş, kökler, ön ekler, tanısal son ekler, uygulama ve eylem belirten son ekler, belirtileri tanımakta kullanılan son ekler, tıbbi kısaltmalar, genel tıbbi terimler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ferdi TANIR. Tıbbi Terminoloji Ders Notları. Çukurova Üniversitesi S.H.M.Y.O. Yayınları, Adana, 2009.
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi terimleri söyleyiş kurallarına göre söyler. |
ÖÇ02 | Tıbbi terimleri oluşturan ögeleri listeler. |
ÖÇ03 | Tıbbi terimlerde sık kullanılan kökleri ayırt eder. |
ÖÇ04 | Tıbbi terimleri oluşturan ön ekleri listeler. |
ÖÇ05 | Tıbbi terimleri oluşturan son ekleri listeler. |
ÖÇ06 | Tıbbi terimlerin özel formlarını ayırt eder. |
ÖÇ07 | Terimleri yapısal olarak ayrıştırır. |
ÖÇ08 | İnsan yapısındaki genel tanım ve terimleri ayırt eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanım ve tarihçe, Sınıflamalar | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Söyleyiş kuralları | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tıbbi terimlerde temel parçalar, Terimlerin yapısal ayrışımı | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Kökler | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Ön ekler 1 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ön ekler 2 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Son ekler 1 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Son ekler 2 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Terimlerin tekil ve çoğul formları, Küçültme terimleri | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Eponimler, Tıbbi kısaltmalar | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İnsan yapısındaki tanım ve terimler | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İnsan yapısındaki tanım ve terimler 2 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel tıbbi terimler | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tıbbi terimler 2 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Test | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Test | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |