Genel Bilgi
Kod | SD0512 |
Ad | Çevre Bilinci |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşadığımız çevre ve çevre sorunları üzerine temel kavramların anlaşılması, ülkemizde çevre sorunlarının nedenleri ve temel çevre sorunlarının algılanması ve bu sorunların çözümünde atılması gereken adımların belirlenmesidir.
Dersin İçeriği
Yaşadığımız çevre ve çevre kirliliği unsurlarını, çevre kirliliğini önlenmesi için gerekli temel bilgilerin verilmesi ve bu bağlamda sosyal sorumluluk bilincinin oluşturulmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
De Temmerman, L., Bell, J. N. B., Garrec, J. P., Klumpp, A., Krause, G. H. M., Tonneijck, A. E. G., ... & Klumpp, G. (2004). Urban air pollution, bioindication and environmental awareness.
Notlar
Erten,S. (2004): Çevre Eğitimi Ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl Olmalıdır?, Çevre ve İnsan Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı. Sayı 65/66. 2006/25 Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre ve çevre felaketlerini öğrenebilir |
ÖÇ02 | Ülkemizde yaşanan çevresel sorunlarını öğrenebilir |
ÖÇ03 | Çevresel felaketler-küresel ısınmayı öğrenir |
ÖÇ04 | Ortamda oluşan kirlilikler, su , hava ve toprak kirliliğini öğrenir |
ÖÇ05 | Geri dönüşümleri öğrenir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve Ekoloji | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çevre felaketleri, Çevresel sorunlar | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ülkemizde yaşanan çevresel sorunlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Küresel ısınma-hava kirliliği | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toprak kirliliği | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yanlış arazi kullanımı ve erozyon | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Gürültü kirliliği | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Geri dönüştürülebilir atıklar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Atıklar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sıfır atık uygulamaları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Atık ve enerji geri kazanımı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çevre Sorunları için alınacak önlemler, ve alternatif enerji kaynakları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Alternatif enerji kaynakları ve sürdürülebilirlik | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İnsanın çevre üzerine etkisinin incelenmesi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Çevre ve algı | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |