Genel Bilgi
Kod | SD0513 |
Ad | Doğada Biyoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı alanı Biyoloji olmayan öğrencilere doğadaki biyolojiyi öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; Canlı bilimine, canlıların temel birimlerine, Enerji ve yaşama, Mikroskobik organizmalara ve biyoçeşitliliğe, dair konularına değinilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Altman, P. L., & Dittmer, D. S. (Eds.). (1972). Biology data book. Bethesda, MD: Federation of American Societies for Experimental Biology.
Notlar
Primack, R. B., Primack, R. B., Primack, R. B., & Primack, R. B. (2008). A primer of conservation biology (No. QH75 P74 2000). Sunderland: Sinauer Associates.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlıların ortak özelliklerini öğrenebilir |
ÖÇ02 | Yaşadığı çevreyi daha iyi anlayabilir |
ÖÇ03 | Mikroskobik canlıları öğrenebilir |
ÖÇ04 | Ekosistemdeki besin zincirini öğrenebilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Canlı bilimi ve canlıların ortak özellikleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | doğayı anlamak için hangi yöntemler kullanılmalı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | canlılığın temel birimi hücreler ve çeşitleri ve kendi ekosistemleri ile olan ilişkileri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Enerji dönüşümleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Solunum ve fotosentez | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Mikroskobik Organizmalar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Prokaryotlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ökaryotlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mantarlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bitkiler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bitkiler ve çevre | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hayvanlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hayvanlar ve çevre | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ekosistemlerde Besin zinciri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Ekosistem ve canlıları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |