Genel Bilgi
Kod | SNFS327 |
Ad | YazıÖğretimi ve Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Belirsiz |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAKAN DEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yazı dersi öğretimini yürütmek ve kişisel yazı uygulama becerilerini geliştirmek . Yazı dersi için gerekli doğru ve ekonomik araç-gereç bilgisi kazandırmak. Okunaklı, işlek, güzel ve hızlı bitişik eğik el yazısı yazabilme becerileri kazandırmak. İmzanın gerekliliğini öğrenerek kuralına uygun imza kullanmayı öğretmek. Kaligrafik yazı yazma becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Tarihsel süreç içerisinde bir iletişim ve grafik uygulama alanı olarak yazı ile ilgili temel bilgilerin kavranması. Yazı dersi öğretimini yürütmek ve kişisel yazı uygulama becerilerini geliştirmek üzere İlköğretimde yazı öğretiminin temel ilkeleri, amaçları ve hedeflerini öğrenir. Bitişik eğik yazı öğretimi ve hazırlık çalışmaları, el alıştırmaları, büyük-küçük harfler ve rakamların yazımını öğrenir. İmzanın önemini ve doğru bir imzanın nasıl olması gerektiğini öğrenir. Kaligrafik yazılar ve farklı kültürlerdeki örneklerini inceleyerek, kullanılan araç-gereçleri ve hazırlıkları kavrar. Kaligrafik yazılara yönelik el alıştırmaları ve yazı uygulamarını öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Artut, Kazım ve Demir, Hakan. Güzel Yazı Teknikleri ve Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2009
Notlar
Yazı materyalleri; Kağıtlar, kalemler, mürekkepler, yazı şemaları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama |
ÖÇ02 | Yazı dersi öğretimini yürütmek ve kişisel yazı uygulama becerilerini geliştirmek üzere İlköğretimde yazı öğretiminin temel ilkeleri, amaçları ve hedeflerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Bitişik eğik yazı öğretimi ve hazırlık çalışmaları, el alıştırmaları, büyük-küçük harfler ve rakamların yazımını öğrenir. |
ÖÇ04 | İmzanın önemini ve doğru bir imzanın nasıl olması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ05 | Kaligrafik yazılar ve farklı kültürlerdeki örneklerini inceleyerek, kullanılan araç-gereçleri ve hazırlıkları kavrar. |
ÖÇ06 | Kaligrafik yazılara yönelik el alıştırmaları ve yazı uygulamarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. | 3 |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. | 3 |
PÖÇ24 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. | 3 |
PÖÇ25 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. | 3 |
PÖÇ26 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde bir iletişim ve grafik uygulama alanı olarak yazı ve Cumhuriyet dönemi sonrası Latin harfleri kullanımı. | (2)Slayt sunumu,(1) Sayfa1-17 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | İlköğretimde yazı öğretiminin temel ilkeleri, amaçları ve hedefleri | (1) sayfa18-29 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Bitişik eğik yazı öğretimi ve hazırlık çalışmaları | (1)Sayfa 29-33 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Bitişik eğik el yazısı el alıştırmaları, büyük-küçük harfler ve rakamların yazımı | (1)Sayfa 35-42 (4)Tablo | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Bitişik eğik el yazısı büyük ve küçük harfler yazım klavuz tablolarının uygulanması ve imza çalışmaları | tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Bitişik eğik el yazısı büyük ve küçük harfler yazım klavuz tablolarının uygulanması ve metin uygulama çalışmaları | tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ara sınavlar | Ara sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
|
9 | Kaligrafik yazılar ve farklı kültürlerdeki örnekleri, kullanılan araç-gereçler | (3)Video görüntüler, (1)Sayfa 87-98 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Kaligrafik dik temel yazı büyük ve küçük harfler için el alıştırmaları ve yazı uygulamarı | sayfa 100-102 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kaligrafik eğik temel yazı büyük ve küçük harfler için el alıştırmaları ve yazı uygulamaları | Sayfa 102-104 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kaligrafik bitişik yazı büyük ve küçük harfler, el alıştırmaları ve yazı uygulamaları | Sayfa 105-107 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kaligrafik hümanistk yazı büyük ve küçük harfler, el alıştırmaları ve yazı uygulamaları | Sayfa 114 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kaligrafik unzial yazı uygulamaları | Sayfa 115 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kaligrafik kursiv, script, gotik yazı uygulamaları | Sayfa 117-119 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |