Genel Bilgi
Kod | ADE1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrenilen teorik bilimsel çalışma yöntemleri çerçevesinde seçilen bir konuyu araştırmak ve sonuçlarını tutarlı bir şekilde ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, öğrenciler daha önce öğrendikleri teorik bilimsel çalışma yöntemlerini uygularlar.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu dersler başta olmak üzere en az 21 kredilik dersten, seminerden başarılı olmak.
Kaynaklar
Satzanfänge und Formulierungen – Mühelos wissenschaftlich schreiben in 5 Schritten: Kopiere diese Wörter und Phrasen, und deine Haus-, Bachelor- oder Masterarbeit schreibt sich wie von selbst von Maximilian Hetsch | 2022
Notlar
Wie du Menschen loswirst, die dir nicht guttun, ohne sie umzubringen: Über die Kunst des Loslassens von toxischen Menschen und Selbstzweifeln von Andrea Weidlich | 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bilimsel çalışma yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Öğrenci bilimsel çalışma yöntemlerini uygular |
ÖÇ03 | Öğrenci bilimsel olan ile bilimsel olmayan bilgiyi ve yöntemi ayırt eder. |
ÖÇ04 | öğrenci kendi konusu ile ilgili kaynakları araştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, tez hocasıyla birlikte tez konusuyla ilgili bütün konular tartışır. | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Metin türleri | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilimsel metin türleri | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tez çalışmasının amacı nedir | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tez çalışmasında teorinin önemi nedir | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bilimsel çalışmada yöntemin önemi | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Tez çalışmasının bölümleri | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınav yoktur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | İçindekiler sayfası nasıl düzenlenir | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Özet nasıl yazılır | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Sonuç bölümünün özellikleri | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
12 | Kaynakçanın önemi, düzenlenmesi | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
13 | Tez savunmasına hazırlık | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tez savunmasında dikkat edilecek hususlar, sorulabilecek sorular, verilecek cevaplar | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Tezden makale oluşturma | Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav yoktur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 105 | 5 | 525 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 612 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,48 | ||
AKTS | 24 AKTS |