ADE1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrenilen teorik bilimsel çalışma yöntemleri çerçevesinde seçilen bir konuyu araştırmak ve sonuçlarını tutarlı bir şekilde ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, öğrenciler daha önce öğrendikleri teorik bilimsel çalışma yöntemlerini uygularlar.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu dersler başta olmak üzere en az 21 kredilik dersten, seminerden başarılı olmak.

Kaynaklar

Satzanfänge und Formulierungen – Mühelos wissenschaftlich schreiben in 5 Schritten: Kopiere diese Wörter und Phrasen, und deine Haus-, Bachelor- oder Masterarbeit schreibt sich wie von selbst von Maximilian Hetsch | 2022

Notlar

Wie du Menschen loswirst, die dir nicht guttun, ohne sie umzubringen: Über die Kunst des Loslassens von toxischen Menschen und Selbstzweifeln von Andrea Weidlich | 2021


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci bilimsel çalışma yöntemlerini öğrenir
ÖÇ02 Öğrenci bilimsel çalışma yöntemlerini uygular
ÖÇ03 Öğrenci bilimsel olan ile bilimsel olmayan bilgiyi ve yöntemi ayırt eder.
ÖÇ04 öğrenci kendi konusu ile ilgili kaynakları araştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenci, tez hocasıyla birlikte tez konusuyla ilgili bütün konular tartışır. Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Metin türleri Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimsel metin türleri Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Tez çalışmasının amacı nedir Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Tez çalışmasında teorinin önemi nedir Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Bilimsel çalışmada yöntemin önemi Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Tez çalışmasının bölümleri Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınav yoktur Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 İçindekiler sayfası nasıl düzenlenir Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Özet nasıl yazılır Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Sonuç bölümünün özellikleri Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
12 Kaynakçanın önemi, düzenlenmesi Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
13 Tez savunmasına hazırlık Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Tez savunmasında dikkat edilecek hususlar, sorulabilecek sorular, verilecek cevaplar Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tezden makale oluşturma Öğrenci evinde ve kütüphanede tezle ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav yoktur Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 105 5 525
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 612
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,48
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:58