Genel Bilgi
Kod | ADE1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, master süresince öğrencinin karşılaşacağı her türlü sorunun tartışılması ve çözüm bulunması amacını taşır.
Dersin İçeriği
Gerek ders aşamasında, gerekse tez yazma aşamasında öğrencinin karşılaşacağı teorik ya da pratik sorunların tartışılması
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: Für Bachelor, Master und Dissertation von Martin Kornmeier | 2021
Notlar
Bestnote ohne Pauken – das Geheimnis der Super-Schüler: Wie du sofort bessere Noten schreibst. Clever lernen dank effektiver Lerntechniken von Michael Bergmeier | 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bilimde etik değerlere uyar |
ÖÇ02 | Bilimsel çalışmada karşılaştığı sorunları çözer |
ÖÇ03 | Öğrenci bağımsız çalışma yeteneği kazanır |
ÖÇ04 | Öğrenci master çalışmasını yazmayı başarır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, problem yaşadığı konuları danışmanıyla tartışır. Ya da tez danışmanı, öğrencisinin öğrenmesini istediği konuları anlatır. | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğrenciler edebiyat konularını hocalarla danışır | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Öğrenciler edebiyat bilimi konularını hocalarla danışır | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Edebiyat bilimi kuramları | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Edebiyat öğretimi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Edebiyat öğretimi metotları | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Drama yoluyla yabancı dil eğitimi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Bu dersin sınavı yoktur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yabancı dil eğitimi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Yabancı dil eğitimi yöntemleri | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Çeviri gramer yöntemi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Direkt yöntem | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | İşitsel yöntem ve Almanca öğretimi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İşitsel görsel yöntem ve Almanca öğretimi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | İletişimsel yöntem ve Almanca öğretimi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bu dersin sınavı yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |