Genel Bilgi
Kod | ADE747 |
Ad | Didaktisierung von authentischen Texten und deren Einsatz im DaF-Unterricht I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Özgün materyal (metin) nedir sorusundan hareketle bu tür metinlerin ders içerisinde nasıl kullanılabileceği, kullanım zorluklarını, hangi ölçütlere göre seçilip derse uygun hale getirilmeleri gerektiği konularını irdeleyerek bağımsız şekilde ders içim özgün metinler/mataryeller hazırlayabilme becerisini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bugüne kadar Almanca öğretiminde genellikle yapay metinlerden yola çıkılmaktaydı. Bu dersin amacı, yabancı dil dersinde özgün metinler ile daha gerçekçi bir iletişim sağlanmasına imkan vermektir. Öğretmen adayına bağımsız şekilde ders için özgün metinler/mataryeller hazırlayabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Notlar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Metin türlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Dersin amacına ve öğrencini ihtiyaç, seviye ve ilgisine uygun metinler seçebilir. |
ÖÇ03 | Öğrencini seviyesine uygun şekilde özgün metinler üzerinde değişiklikler yapar. |
ÖÇ04 | Metnin anlaşılmasına yönelik uygun alıştırmalar hazırlar. |
ÖÇ05 | Metin türü özelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Özgün metin kavramını açıklar. |
ÖÇ07 | Müller-Michaels'in metin seçim kriterlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Öğrenme metinlerinin ne olduğunu açıklar. |
ÖÇ09 | Anlama metinlerinin ne olduğunu açıklar. |
ÖÇ10 | Dersteki işlevine göre metinleri sınıflandirir. |
ÖÇ11 | Metin çalışmasının seviyelerini açıklar. |
ÖÇ12 | Üç aşamalı metin çalışması modelini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Özgünlük ve özgün materyaller | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Özgün metinler ve özellikleri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Özgün metinlerin avantaj ve dezavantajları | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Okuduğunu anlama ve bu süreci etkileyen faktörler | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Metin zorluğu, Metnin uygunluğu ve çıkarım sorunları | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Yabancı dil olarak Almanca derslerinde özgün metin seçim ölçütleri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Özgün metinlerin öğrencilerin motivasyonuna etkisi | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yabancı dil dersinde eylem odaklı ve özgün metinlerle çalışma | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Özgün metinlerin adaptasyonu | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | İnternet aracılığıyla özgün metinler | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İletişim Stratejileri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Öğrenme Stratejileri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Okuduğunu anlama becerisini geliştirmeye yönelik teknikler | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje sunumları | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |