Genel Bilgi
Kod | ADE705 |
Ad | Edebiyat Didaktiği I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler edinmek ve özelliklerini kavramak.
Dersin İçeriği
Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler, yöntemler ve uygulamalar edinmek ve özelliklerini kavramak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Einführung in die Literaturdidaktik (E.K.Paefgen)
Notlar
Literaturwissenschaftliche Theorien, Modelle und Methoden (A. Nünning), Grundprobleme der Literaturdidaktik (J. Kreft),Handlungs- und Produktionsorientierter Literaturunterricht (G. Haas)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanır |
ÖÇ02 | edebiyat kuramı, edebiyat bilimi, edebiyat yöntemi, edebiyat didaktiği ile ilgili genel bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
ÖÇ04 | Edebiyat öğretimi ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
ÖÇ05 | Analitik, eleştirel düşünme becerilerini kazanır. |
ÖÇ06 | Orijinal bilgi üretebilme becerisini kazanır. |
ÖÇ07 | Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisini kazanır. |
ÖÇ08 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesini kazanır. |
ÖÇ09 | Uygulamalı edebiyat dersinin nasıl yapılabileceğini kavrar. |
ÖÇ10 | Farklı alanlara ait öğretim yöntemlerini edebiyat öğretimine aktararak nasıl uyarlanabileceğini öğrenir. |
ÖÇ11 | Edebiyat öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerileri kazanır. |
ÖÇ12 | Edebiyat öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kullanabilme becerilerini kazanır. |
ÖÇ13 | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisini kazanır. |
ÖÇ14 | Bilimsel edebiyat terimlerinin ana dildeki ve Almancadaki karşılığını öğrenir. |
ÖÇ15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat didaktiğinin tarihi gelişimine kısa bir bakış. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | edebiyat didaktiğinin edebiyat kuramları ve edebiyat bilimi ile ilişkisi. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Edebiyat didaktiğinin edebiyat kuramları, ve edebiyat bilimi ile ilişkisi ve farklar ortaya çıkartılır. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | edebiyat yöntemlerinin tanıtılması. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | eylemsel ve üretimsel edebiyat yöntemi ile ilgili kuramsal bilgi verilmesi. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eylemsel ve üretimsel edebiyat yöntemini kullanarak uygulama yapılması. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Eylemsel ve Üretimsel ededbiyat yöntemini kullanarak yapılan uygulamaların tartışılıp değerlendirilmesi. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | eylemsel ve üretimsel G.Waldmann'ın beş aşamalı üretimsel edebiyat öğretimi modellinin anlatılması. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Waldmann'ın beş aşamalı edebiyat öğretim modellinin kuramsak bilgilerinin verilmesi ve örneklemeler yapılması. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Waldmann'ın beş aşamalı öğretim modelinin uygulanması. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Waldmann'ın beş aşamalı öğretim modelinin uygulamalarının sunulması ve tartışılması. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
13 | edebi metinlerle ilgili yapılabilecek uygulamalarla ve tekniklerle ilgili genel bir bilgi verilmesi. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | edebi metinlerin değişik türlere çevrilebilmesi (Fabl, MAsal, Söylence vs.) ve yapılabilecek uygulamalar. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | edebi metinlerin değişik türlere çevrilebilmesi ve yapılabilecek uygulamalar. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazrılık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |