Genel Bilgi
Kod | ADE704 |
Ad | Uygulamalı Dilbilim II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dil ile yabancı dil eğitimi, hukuk, toplum, psikoloji, iktisat, işletme, politika, çevre, kültür ve benzeri konular arasındaki ilişkileri irdelemektir.
Dersin İçeriği
Uygulamalı dilbilimin niteliği ve alt alanları hakkında bilgiler... Karşılaştırmalı Dilbilim, Matematiksel Dilbilim, Sosyodilbilim, Psikodilbilim, Kurumsal Dilbilim, Feminist Dilbilim, Ökodilbilim vs.
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Linguistische Berufe: Ein Ratgeber zu aktuellen linguistischen Berufsfeldern (FORUM ANGEWANDTE LINGUISTIK – F.A.L., Band 37) von Michael Becker-Mrotzek, Gisela Brünner, et al. | 2000
Notlar
Einführung in die Angewandte Linguistik: Gespräche, Texte, Medienformate analysieren von Dorothee Meer und Ina Pick | 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler uygulamalı dilbiliminin ne olduğu kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler dilbiliminin hangi alanlarda uygulanacağını bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler dilbilimini gerektiği yerde ve alanlarda uygular |
ÖÇ04 | Uygulamalı dilbilimin sonuçlarından yararlanılır. |
ÖÇ05 | uygulamalı dilbilimin dil öğretimindeki yerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı dilbilim nedir? | Öğrenciler verilen konuları kütüphaneden veya internetten araştırıp derse gelecektir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Karşılaştırmalı dilbilimin öncüleri kimlerdir? | Kütüphane | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Karşılaştırmalı dilbilimi oluşturan şartlar | Kütüphanede araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
4 | Karşılaştırmalı dilbilim ve öğrenme kuramları | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Karşılaştırmalı dilbilim ve öğrenme psikolojisi | Internette araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Karşılaştırmalı dilbilim ve olumlu transfer | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
7 | Karşılaştırmalı dilbilim ve olumsuz transfer | Gramer kitapları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Karşılaştırmalı dilbilim ve fonetik | Hocanın vereceği fotokopiler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Karşılaştırmalı dilbilim ve fonoloji | Fotokopi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Karşılaştırmalı dilbilim ve gramer | Bilimsel gramer kitapları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Karşılaştırmalı dilbilim ve isimler | Bilimsel kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Karşılaştırmalı dilbilim ve fiiller | Fiillerle ilgili kitaplarda inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Karşılaştırmalı dilbilim ve sıfatlar | Sıfatlarla ilgili kitaplarda inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Karşılaştırmalı dilbilim ve zarflar | Zarflarla ilgili kitaplarda araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Karşılaştırmalı dilbilim ve bağlaçlar | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | final | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |