ARY1700 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARY1700
Ad Tez Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiyi değerlendirme ve yorumlama becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Çalışılacak konu ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemlerinin kullanılarak elde edilen verilerin değerlendirilmesi, yorumlanması ve sonuçlarının bilimsel bir dille sunulmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara;

Notlar

Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma konusuyla ilgili problemleri tanımlar
ÖÇ02 Bir konuyu araştırmak için nereye bakılacağını hatırlar
ÖÇ03 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır
ÖÇ04 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır/ Gain the ability to access the information they are looking for
ÖÇ05 Çalışılacak konuyu bilimsel yöntemlerle ortaya koyar
ÖÇ06 Konuyu etik kurallar çerçevesinde inceler
ÖÇ07 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak konuyu analiz eder
ÖÇ08 Araştırma ve inceleme yöntemleriyle elde edilen sonuçları değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesi kültürlerini tanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez çalışma konusu ile ilgili bilgilendirme Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara; Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tez çalışması ile ilgili literatür taraması Tez konusu ile ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Tez çalışması ile ilgili kaynakları okuma Tez konusu ile ilgili makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Tez çalışması ile ilgili kaynakları sınıflama Tez konusu ile ilgili diğer bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Tez çalışması ile ilgili kaynak bilgilerden not alma Tez konusu ile kaynakların belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Tez çalışması ile ilgili kaynakları yazma bütün kaynakları toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Tez çalışma konusu ile ilgili literatür değerlendirmesi Kitap ve makalelerden dip not yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Tez konusunun ana ve alt başlıklarının belirlenmesi Ana ve alt başlıkların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
9 Tez bölümlerinin yazımı Ana bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Tezin alt bölümlerinin yazımı Alt bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Tezin bölümlerinin okuması Ana bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Tezin alt bölümlerinin okuması Alt bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Tezin eksik bölümlerinin düzeltilmesi Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Tezin son kontrolü Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların eksik bilgilerin düzenlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Tezin değerlendirmesi Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Tezin sunuma hazırlanması Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Tezin sunumu Tezin Sonuçlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 21 294
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 21 294
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 608
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,32
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 05:21