Genel Bilgi
Kod | ARY704 |
Ad | Demir Çağlarında Anadolu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Anadolu'da Demir Çağı uygarlıklarının özelliklerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Lidya, Likya, Frig, Urartu ve Geç Hitit ile Geç Demir Çağındaki Akhaimenid kültürünün anlatılmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
ders materyali
Notlar
Sivas-Tüfekçi, T.- Sivas, H. (Eds) 2013, Frigler, İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Batı Anadolu uygarlıklarının gelişimini değerlendirir. |
ÖÇ02 | Orta Anadolu'da kurulan Frig kültürünü analiz eder. |
ÖÇ03 | Doğu Anadolu'da Demir Çağındaki siyasi ve kültürel değişimleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Urartu tasvir sanatındaki çağdaşı Geç Assur İmparatorluğu etkilerini tanır. |
ÖÇ05 | Geç Hitit kent devletleri ile çevre kültür bölgelerindeki siyasi güçler arasındaki dengeleri tartışır. |
ÖÇ06 | Geç Hitit Dönemi tasvir sanatı stil gruplarını bilir. |
ÖÇ07 | Frig ile Batı kültürü arasındaki benzer unsurlarla ilgili çalışmalar yürütür. |
ÖÇ08 | Demir çağıyla ilgili projeler geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Batı Anadolu coğrafyası, jeomorfolojisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Lidya ve kentleri | Ek okuma makaleleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Lidya ölü gömme adetleri | konu ile ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Orta Anadolu jeomorfoloji, Friglerin ortaya çıkışı | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Frig kentleri, ölü gömme adetleri (tümülüsler) | konu ile ilgili yayınları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Epiktetos Frigya'da kaleler, kaya anıtları, kutsal alanlar | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Doğu Anadolu jeomorfolojisi ve tarihi coğrafya | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Urartu siyasi tarihi, Urartu yerleşim tarihi ve yerleşim modelleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Urartu küçük buluntuları ve ölü gömme adetleri | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Geç Hitit Dönemi tarihi coğrafyası ve yapılan araştırmalar | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | özetle Geç Hitit tasvir sanatı ve yerleşim modelleri | literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Akhaimenid siyasi ve kültür tarihi | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Geç Demir çağında Anadolu'nun işgali ve işgal sonrasında oluşan siyasal durum | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Akhaimenid Dönemi buluntuları ve genel değerlendirme. | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yıl sonu sınavları | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yıl sonu sınavları | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |