Genel Bilgi
Kod | BTE736 |
Ad | Eğitimde Oyunlaştırma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; oyun, eğitimde oyunlaştırma ile ilgili kavramlar, oyun bileşenleri, oyunlaştırma ilkeleri ile ilgili gerekli bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Oyunlaştırmanın psikolojik temelleri, ilgili kurmalar ve temel kavramları, oyunlaştırma modelleri, oyunlaştırmanın bileşenleri, oyunlaştırma tasarımı, oyunlaştırma etiği.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kapp, K. M. The gamification of learning and instruction game-based methods and strategies for training and education. John Wiley Sons.
Notlar
bulut tabanlı ilgili yazılımlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel oyunlaştırma kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Oyun ile oyunlaştırmanın benzerlik ve farklılıklarını açıklar |
ÖÇ03 | Oyunla ilgili psikoloji teorilerini açıklar. |
ÖÇ04 | Oyunlaştırma bileşenlerini sayar. |
ÖÇ05 | Oyunlaştırmada motivasyon türlerini özetler. |
ÖÇ06 | Oyunlaştırmanın öğretim sürecindeki olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır. |
ÖÇ07 | Bir oyunlaştırma tasarımı yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin tanıtımı | İlgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Oyunlaştırma ile ilgili temel kavramlar. | İlgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Oyun ve oyunlaştırmanın kuramsal temelleri | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Oyun oynamanın olumlu ve olumsuz yönleri. | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Oyun psikolojisi ve oyun bağımlılığı | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Oyunlaştırma bileşenleri | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Farklı disiplinlerden oyunlaştırma örnekleri | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Eğitimde oyunlaştırma örnekleri | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Eğitimde oyunlaştırma örnekleri | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
11 | Oyunlaştırma araçları | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Oyunlaştırma modelleri | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Sınıf içi oyunlaştırma tasarımı | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Oyunlaştırma ve etik | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Proje sunumları | ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dönemdeki ilgili konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dönemdeki ilgili konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |