Genel Bilgi
Kod | BTE733 |
Ad | Meta-analiz |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERKAN DİNÇER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, daha önce yapılan araştırmaların bulgularını ele alarak genel bir sonuç elde etmeyi sağlayacak meta-analiz yöntemi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Meta-analiz ile ilgili kavramlar; meta-analizde literatür tarama; meta-analiz istatistikleri; meta-analizi raporlaştırma.
Dersin Ön Koşulu
Temel istatistik bilgisine sahip olma.
Kaynaklar
Dinçer, S. (2014). Uygulamalı meta analiz. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Notlar
Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar ve makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meta-analiz basamaklarını sıralar. |
ÖÇ02 | Bireysel çalışma ve birleştirilmiş çalışma farkını ifade eder. |
ÖÇ03 | Bireysel etki ve genel etki büyüklüğünü hesaplar. |
ÖÇ04 | Yapmış olduğu meta-analiz çalışmasını raporlaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meta-analiz kavramları | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Meta-analizde ihtiyaç duyulan değerler | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Meta-analizde kullanılan formüller | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Heterojenite; Q-değeri; Sabit Etki, Rastgele Etkiler ve Karma Etkiler Modeli . | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Meta-analizde süreç: konuyu belirleme ve literatür tarama. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Meta-analizde süreç: Ölçütlerin belirlenmesi; araştırma sorusunun belirlenmesi; kodlama. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Meta-analizde süreç: Analiz | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Etki katsayısının hesaplanması ve heterojenlik testi. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Moderatör analizi. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Meta-analiz çalışmasını raporlaştırma. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Örnek meta-analiz çalışması: Literatür tarama | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek meta-analiz çalışması: Analiz | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Meta-analiz çalışmalarını değerlendirme. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Tekrarlanan meta-analiz. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |