Genel Bilgi
Kod | BTE720 |
Ad | Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERKAN DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, eğitimde teknolojiyi etkin bir biçimde kullanmak için teknoloji-pedagojik alan bilgi ve becerilerinin öğrencilere kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili temel kavramlar; eğitimde teknoloji entegrasyonunu sağlayacak yaklaşımlar; Teknoloji-Pedegojik Alan Bilgisi Modeli
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çağıltay, K., ve Göktaş, Y. (2016). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler araştırmalar eğilimler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Notlar
Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar ve makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitimde teknoloji entegrasyonu kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Eğitimde teknoloji entegrasyonunu sağlayacak yaklaşımları sıralar. |
ÖÇ03 | Teknoloji-Pedegojik Alan Bilgisi Modeli'nin bileşenlerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Derse göre doğru teknolojiyi seçer ve entegrasyonunu sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | 5 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde teknoloji kullanımı ve teknoloji entegrasyonu. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili temel kavramlar. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Eğitimde teknoloji entegrasyonununu sağlamak için gerekli koşullar. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Eğitimde teknoloji entegrasyonunu sağlayacak yaklaşımlar. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Teknoloji-Pedegojik Alan Bilgisi Modeli | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Teknoloji bilgisi nedir? | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Pedegoji teknoloji ilişkisi. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İçerik bilgisi ve teknoloji arasındaki ilişki. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Teknoloji-Pedegojik Alan Bilgisi Modeli'nin uygulanması | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Teknoloji entegrasyonu ile ölçme ve değerlendirme. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Teknolojinin entegre edildiği örnek bir öğretim programı geliştirme. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Teknoloji entegrasyonu örnekleri. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
14 | Yanlış teknoloji entegrasyonu örneklerini değerlendirme. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
15 | Teknoloji eğitim ilişkisini inceleyen diğer modeller. | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |