Genel Bilgi
Kod | FELH703 |
Ad | Psikolojinin Temel Kavram ve Kuramları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Bilimsel Hazırlık |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, insanın bilişsel, sosyal, psikolojik, ahlaki ve fiziksel gelişimi hakkında bilgiler vererek bunların eğitime nasıl uygulanabileceğini öğrencilere öğretmektir.
Dersin İçeriği
İnsan gelişim sürecini birbirini izleyen evreler ve özel gelişim alanları şeklinde bir bütün olarak ele alıp, her evrenin gelişim özelliklerinin, etkileşim içindeki çevresel, bireysel ve biyolojik etmenlerin, kuramsal çerçeve ve bilimsel araştırma sonuçları ile birlikte ele alınması, sorunların tartışılması, kültürlerarası benzerliklerin ve farklılıkların, kültüre ve bireye özgü özelliklerin vurgulanması hedeflenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara.
Notlar
Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel psikolojinin kapsamı ve sınırlılıkları ve psikolojinin alanlarını fark eder |
ÖÇ02 | Psikolojinin temel kavram ve kuramlarıyla tanışır |
ÖÇ03 | Algılama süreçleri, algısal gelişim, öğrenme vb. kavramların farkına varır. |
ÖÇ04 | Klasik koşullama, edimsel koşullama, pekiştirme, bilişsel öğrenme konularını kavrar |
ÖÇ05 | Kısa süreli bellek, uzun süreli bellek, yapılandırıcı bellek ayrımına varır. |
ÖÇ06 | Duygulanım kuramları, kaygı, engellenme duygusu, çatışma kavramlarını tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji Bilimine Giriş | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Psikolojide Araştırma Teknikleri | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Beynin Nöropsikolojisi | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sinir Sistemi | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Duyular | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Duyular II | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Uyku ve Rüyalar | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Klasik Kosullanma | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Edimsel koşullanma | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bilişsel Yaklaşımlar | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bellek Tipleri | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hatırlamak ve Unutmak | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hatırlamak ve Unutmak II | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | İnsan Zekası | Atkinson Hilgard (2014) Psikolojiye Giris. (Çev. Öznur Öncül , Deniz Ferhatoğlu) Arkadas Yayınları, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |