FELH701 Felsefenin Temel Kavram ve Problemleri

7 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELH701
Ad Felsefenin Temel Kavram ve Problemleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Bilimsel Hazırlık
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitimin neliği hakkında eğitim felsefesine ilişkin görüşlere dayalı çözümlemeler yapabilmek, teorilerle uygulamalar arasındaki problemleri bireysel ve toplumsal düzeyde değerlendirip eleştirel bir tutum alabilme; insanın amaçlarıyla eğitimin tarzı ve yönü arasındaki bağıntıları tarihsel ve güncel tartışmalar içinden kurabilmek.

Dersin İçeriği

Eğitimin tarihsel süreçte felsefi problem alanı olarak nasıl ele alındığı filozofların görüşleri doğrultusunda incelenecek ayrıca bu sorunların günümüzde nasıl bir şekil aldığı tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Mustafa Günay, Metinlerle Felsefeye Giriş

Notlar

-Uygur, Nermi , Felsefenin Cagrisi, Istanbul:YKY Publications.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefi düşünüşü kazanır
ÖÇ02 Felsefenin konu ve problemlerini tanır
ÖÇ03 Felsefe bilgisini diğer bilgilerden ayırt eder
ÖÇ04 Çeşitli filozofların görüşlerini karşılaştırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefe Nedir Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 temel kavramlar Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bilgi felsefesi Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 akılcılık Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 empirizm Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bilim felsefesi Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 nesnellik Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 pozitivizm Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 yorumcu gelenek Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 ontoloji Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 materyalizm and idealizm Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sanat Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ahlak Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Siyaset felsefesi Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Günümüz problemleri Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Final 1 yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final 2 yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 170
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,80
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 09:15