Genel Bilgi
Kod | FEL1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CAHİT ASLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırmak
Dersin Ön Koşulu
Tez konusuna geçmek
Kaynaklar
Araştırma teknikleri kaynakları
Notlar
Teziyle ilgili kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazma konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Bir tezin nasıl yazıldığını bilir |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. |
ÖÇ04 | Alanıyla ilgili Türkçe yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. |
ÖÇ05 | Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. |
ÖÇ06 | Araştırma bulgularını seminer veya konferanslarda savunur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | 2. Araştırma probleminin belirlenmesi. | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | 3. Araştırma probleminin belirlenmesi. | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | 4. Araştırmanın giriş bölümünün yazılması | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | 5. Araştırmanın giriş bölümünün yazılması | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | 6. Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | 7. Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara sınav | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | 9. Çalışma için kaynak taramasının yapılmasının öğretimi | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | 10. Çalışma için kaynak taramasının yapılmasının öğretimi | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | 11. Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | 12. Ana çalışmanın hazırlanması | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
13 | 13. Ana çalışmanın hazırlanması | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
14 | 14. Çalışmanın bir seminerde/jüri karşısında/kongrede sunmanın detayları | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | 15. Genel değerlendirme | Ön hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | 16. Tezin savunulması | Tez savunmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | 17. Tezin savunulması | Tez savunmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |