Genel Bilgi
Kod | FEL726 |
Ad | Düşünce Tarihinde Ütopyalar (S) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Düşünce tarihindeki Platon, More, Campenalla, Bacon vb. filozofların ütopik eserlerini incelemek. Ütopyacı düşüncenin felsefe tarihindeki işlevini ve ütopyaların gerçeklikle ilişkisini incelemek. Ütopyalar ile karşı ütopyaları karşılaştırmak. Ütopyanın sanat ve edebiyattaki etkisini ve yansımalarını araştırmak.
Dersin İçeriği
Düşünce tarihinde yer alan ütopyalar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Platon, Devlet
Notlar
More, Ütopya
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Utopya kavramını tanımlar |
ÖÇ02 | Farklı dönemlerdeki üyopya kavramlarını karşılaştırır |
ÖÇ03 | Karşı ütopyaları kavrar |
ÖÇ04 | Edebiyat ve ütopya ilişkisini bilir |
ÖÇ05 | Kültür ve ütopya ilişkisini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ütopya kavramı | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | ütopik düşünme tarzı | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Siyaset ve ütopya | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İlkçağda ütopyacı düşünce | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Rönesans döneminde ütopya | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | More ve Campenella | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Bilim-teknoloji ve ütopya ilişkisi | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Marksizm, liberalizm ve ütopya | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 1984 ve Karşı-ütopyalar | önerilen kitap ve makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kültür ve ütopya: Doğu´da ütopya | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türk düşüncesinde ütopya | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Sanat ve edebiyatta ütopya | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | değerlendirme | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Final sınavı | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |