Genel Bilgi
Kod | FEL709 |
Ad | Kültürel ve Kültürlerarası Psikoloji (S) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı kültürün psikolojinin çeşitli alanlarında, özellikle de klinik psikoloji alanında etkilerini incelemektir. Bu amaca ulaşmak için kültür, etnisite, cinsiyet gibi faktörlerin kişilik, duygu, zeka, ve psikolojik problemlerin deneyimlenmesi ve ifade edilmesini nasıl etkilediği incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu derste kültürün psikolojinin çeşitli alt alanlarında, özellikle de klinik psikoloji alanındaki etkileri incelenmektedir. Dezavantajlı grupların yaşadıkları deneyimlerin aklı sağlığını nasıl etkilediği dönem içinde tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education.
Notlar
Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürel psikoloji ve kültürler arası psikolojiyi tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Psikoloji alanında kültürler arası farklılıkları açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Etnosentrik düşünce, düşünce hataları ve kalıp yargıları tanımlayabilir. |
ÖÇ04 | Kültüre özgü akıl hastalıklarını tanır. |
ÖÇ05 | Kültürlerarası psikolojinin araştırma yöntemlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültürlerarası psikolojiyi anlamak | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 1; ss. 31-77 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kültürlerarası psikolojide kritik düşünme | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 2; ss. 78-145 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kültürlerarası psikolojinin araştırma metodolojisi | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 3; ss. 146-193 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Biliş, seziş, algı ve bilinç durumları | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 4; ss. 194-239 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Zeka ve Duygu | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 5; ss. 240-288 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Zeka ve Duygu II | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 6, ss. 289-331 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Motivasyon ve davranış | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 7; ss. 332-372 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İnsan gelişimi ve sosyalleşme | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 8; ss. 373-419 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Psikolojik bozukluklar | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 9; ss. 420-471 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sosyal algı, sosyal biliş ve sosyal etkileşim | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 10; ss. 472-522 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kişilik ve Benlik | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 11; ss. 523-559 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kişilik ve Benlik II | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 11; ss. 523-559 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uygulamalı sosyal psikoloji | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 12; ss. 560-597 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uygulamalı sosyal psikoloji II | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 12; ss. 560-597 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |