Genel Bilgi
Kod | FEL708 |
Ad | Sosyolojide Güncel Konular Seminerleri (S) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Güncel sorunları ve bu güncel sorunlara dair sosyal araştırmaları ve teorileri bilme, bu sorunları sosyal yönden değerlendirebilme
Dersin İçeriği
Yoksulluk ve yoksunluk, aile , kadın ve toplumsal cinsiyet sorunları, nüfus ve sağlık, iç göçler, sınır aşan göçler ve insan trafiği, suç ve uyuşturucu, savaş ve barış, kentleşme ve çevre sorunları, eğitim ve insani gelişme, dijitalleşme ve sanal ağlar, yeni çalışma ve bölüşüm biçimleri, ulusal devlet, neoliberalizm ve küreselleşme, sosyal araştırmaların ve sosyolojinin bugünü ve geleceği
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Güncel problemle ilgili temel makaleler ve kitaplar
Notlar
Güncel problemle ilgili diğer makaleler ve kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güncel sosyal sorunları izleme |
ÖÇ02 | Güncel sosyal araştırmalar yapabilme |
ÖÇ03 | Sosyal sorunlara dair bilgi üretme |
ÖÇ04 | Sosyal sorunları farklı perspektiflerden değerlendirebilme |
ÖÇ05 | Sosyal sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirme |
ÖÇ06 | Sosyoloji ve sosyal bilimler alanındaki güncel gelişmeleri bilme ve yorumlayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yoksulluk ve yoksunluk | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
2 | Aile ve evlilik | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kadın ve toplumsal cinsiyet sorunları | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Nüfus ve sağlık | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme |
5 | İç göçler, sınır aşan göçler ve insan trafiği | İç göçler, sınır aşan göçler ve insan trafiği | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Suç ve uyuşturucu | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Savaş ve barış | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
9 | Kentleşme ve çevre sorunları | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Eğitim ve insani gelişme | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Dijitalleşme ve sanal ağlar | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Yeni çalışma ve bölüşüm biçimleri | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Ulusal devlet, neoliberalizm ve küreselleşme | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Sosyal araştırmaların bugünü ve geleceği | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Sosyal teorilerin bugünü ve geleceği | İlgili sorunla ilgili güncel okuma ve ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |