FDB852 Tüketim Kültürü ve Din

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB852
Ad Tüketim Kültürü ve Din
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı sekülerleşme teorisi bağlamında tüketim kültürü ve din ilişkisini incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, tüketim kültürü, sekülerleşme teorisi bağlamında ele alınarak, din ve tüketim, modernite, piyasa, piyasa İslamı, görünmeyen din ve İslami kültür endüstrisi incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Lisansüstü programında kayıtlı öğrenci olmak

Kaynaklar

DEMİREZEN, İsmail (2011). Tüketim ve Din, İstanbul: Fotografika Yayıncılık; ISMAIL, Salwa (2004). “Being Muslim: Islam, Islamism and Identity Politics”, Government and Opposition, Vol.39(4), s.614-631; HADDORFF, D.W. (2000) Religion and the Market: Opposition, Absorption or Ambiguity?, Review of Social Economy 58(4), s.483-504.

Notlar

ARNOULD, Eric J.; Craig THOMPSON, (2005). “Consumer Culture Theory(CCT): Twenty Years of Research” Journal of Consumer Research, Vol.31, s.868–888. GÖLE, Nilüfer (1997) “The Gendered Nature of the Public Sphere”, Public Culture, 10(1), s.61-81. CORRIGAN, Peter (1997). The Sociology of Consumption An Introduction, Los Angeles, London, New Delhi, Singapore: Sage Publications. GÖKARIKSEL, Banu; Ellen MCLARNEY, (2010). “Introduction: Muslim Women, Consumer Capitalism, and the Islamic Culture Industry”, Journal of Middle East Women’s Studıes, Vol.6, No.3, s.1-18; DİRLİK, Arif (2003). “Modernity in Question? Culture and Religion in an Age of Global Modernity”, Diaspora, 12(2), s.147-168. GÖKARIKSEL, Banu; Anna J. SECOR (2009). “New Transnational Geographies of Islamism, Capitalism and Subjectivity: The Veiling-Fashion Industry in Turkey”, Area, Vol.41 No.1, s.6–18; GÖKARIKSEL, Banu; Anna SECOR (2010a). “Islamicness in the Life of a Commodity: Veiling-Fashion in Turkey”, Trans Inst Br Geogr NS, 35, s.313-333. GÖKARIKSEL, Banu; Anna SECOR, (2010b). Between Fashion and Tesettür: Marketing and Consuming Women’s Islamic Dress, Journal of Middle East Women’s Studies, Vol.6, No.3, s.118-148.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencinin dersin temel konuları hakkında konuşabilme ve yorum yapabilme yeteneğini artırmak
ÖÇ02 Din Sosyolojisi bağlamında tüketim kültürüne ait temel kavramları, kurumları ve kuramları öğrencinin tanımasını sağlamak
ÖÇ03 Din Sosyolojisi alanında bilimsel çalışma yapmak istediklerinde takip etmeleri gereken metodolojiyi öğrenmelerini sağlamak
ÖÇ04 Sosyal olay ve olgular arasında doğru bağlantılar ve sebep sonuç ilişkisi kurarak doğru sosyolojik tanımlamalar ve tasvirler yapabilmelerini sağlamak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 TÜKETİM KÜLTÜRÜ VE DİN (genel bir giriş) Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tüketim Kültürü Bağlamında Görünmeyen Dine Yönelim Mi, Dindarlığın Görünürlük Kazanması Mı? Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kapitalizm Eksenli Tüketim Kültürü ve Dinî Yaşam Tarzları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İslâmi Kesimin Değişen Söylemi ve Modern Dünyada Konumlanma Talebi Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İslâmi Kimliğin Dönüşümü Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Özne, Nesne, Meta Bağlamında Bir Dönüşüm Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Tüketim Kültürü ve Örtünme Pratiği Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kadının Örtünmesi ve Kamusal Görünürlükle Özneleşme Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Dindarlık, Tüketim ve Sınıfsal Habitus: Muhafazakâr Moda Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İslâmileşen Tatil, Sekülerleşen Gündelik Hayat Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Tüketim Bağlamında Dindarlığın Dönüşümü ve Dindarlık Algısı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Dinsel ve Seküler: Muğlak Birliktelik Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sekülerlik, Kültürel Tüketim Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Yeni Dindarlık Formları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 07:47