FDB839 Modernleşme, Küreselleşme ve Din

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB839
Ad Modernleşme, Küreselleşme ve Din
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ALİ KIRMAN


Dersin Amacı / Hedefi

Modernleşme, küreselleşme ve din olgularının karşılıklı etkileşimini ele almayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Modernleşme, küreselleşme ve din olgularının kesişim alanlarını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Bauman, Z., & Yılmaz, A. (1999). Küreselleşme: toplumsal sonuçları. Ayrıntı Yayınları.

Notlar

Bauman, Z., & Yılmaz, A. (1999). Küreselleşme: toplumsal sonuçları. Ayrıntı Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Modernleşme olgusunu açıklar.
ÖÇ02 Küreselleşme olgusunu açıklar.
ÖÇ03 Din olgusunu açıklar.
ÖÇ04 Modernleşme ve küreselleşme arasında ilişkik kurar.
ÖÇ05 Din ve küreselleşme ilişkisini açıklar.
ÖÇ06 Din ve modernleşme ilişkisini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 2
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Modernleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Modernleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
3 Modernleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Küreselleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Küreselleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Küreselleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Sosyolojik açıdan din. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar İlgili Kaynakları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Sosyolojik açıdan din. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Sosyolojik açıdan din. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Modernleşme ve küreselleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Modernleşme ve küreselleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Din ve modernleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Din ve modernleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Din ve küreselleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili Kaynakları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili Kaynakları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 02:29