Genel Bilgi
Kod | FDB838 |
Ad | Din Öğretiminde Program Geliştirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Din öğretiminde program geliştirme sürecindeki temel unsurlar ve din öğretimi programları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Din Öğretiminde program geliştirme süreci ve din öğretimi programları hakkında bilgi vermektir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi, Ankara 2017.
Notlar
Hasan Şeker, Eğitimde Program Geliştirme, Anı 2019. Tuğrul Yürük, “Temel Dini Bilgiler Dersi ile DKAB Derslerinde İbadet Öğretiminin İçerik Açısından Karşılaştırılması”, Toplum Bilimleri, 2015, 9 (17), 223-249.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirme alanı ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Din Eğitiminde program geliştirme sürecini analiz eder. |
ÖÇ03 | Din Öğretimi program anlayışlarını bilir. |
ÖÇ04 | Din Öğretimi programlarını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar: Eğitim, Öğretim, Öğretim Programı, Program Geliştirme | Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme, PegemA, Ankara 2015. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Din Eğitiminde Program Geliştirme Süreci | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Din Eğitimi Programlarında Hedefler ve Kazanımlar | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Din Eğitimi Programlarında İçerik | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Din Eğitimi Programlarında Yöntem ve Teknikler | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Din Eğitimi Programlarında Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Program Geliştirme Yaklaşımları ve Din Eğitimi Programları | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Din Öğretimi Program Anlayışları I | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Din Öğretimi Program Anlayışları II | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Din Eğitimi Program Modelleri | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Türkiyede Din Öğretimi Programlarının Tarihsel Gelişimi I | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiyede Din Öğretimi Programlarının Tarihsel Gelişimi II | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi I | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi II | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |