Genel Bilgi
Kod | FDB803 |
Ad | Bireysel Gelişim ve Dinsel Yaşayış |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencinin; Gelişim Psikolojisinin temel yapısını, gelişim dönemlerini, öne çıkan özellikleriyle kavrayarak bunları dinsel gelişimle ilişkili olarak analiz edebilmesidir.
Dersin İçeriği
bireysel gelişim teorileri, gelişim dönemleri, gelişimin doğası ve dinsel yaşayış.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul Yok
Kaynaklar
Gelişim Psikolojisi, Hatice Ergin, Hatice Ergin, S. Armağan Yıldız, Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Gelişim Psikolojisi Yetişkinlik-Yaşlılık-Ölüm Prof. Dr. Bekir Onur İMGE KİTABEVİ YAYINLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişim Psikolojisini kavram olarak tanımlayabilecek. |
ÖÇ02 | Gelişim kuramlarını tanıyacak. |
ÖÇ03 | Bilişsel gelişim ve dini gelişim ilişkisini kurabilecek |
ÖÇ04 | Sosyal gelişimi temel özellikleriyle kavrayacak ve bunun dinsel gelişime etkisini analiz edebilecek |
ÖÇ05 | Zihinsel ve duygusal gelişimi tanıyacak ve dini gelişimle ilişkisini kavrayacak. |
ÖÇ06 | Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi gelişim özelliklerini dinsel gelişim bağlamında analiz edebilecek |
ÖÇ07 | Okul önecesi ve okul dönemi çocuğundaki gelişimi dinsel gelişime paralel olarak inceleyebilecek. |
ÖÇ08 | Ergenlik dönemi, kimlik oluşturma ve dini yaşantıyı çok boyutlu anlamlandırabilecek |
ÖÇ09 | Yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinin temel özelliklerini bilerek bunları dini yaşayışla ilişkilendirebilecek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişim Psikolojisine Giriş | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gelişm Kuramlarının Tanımlanması | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilişsel Gelişim ve Dinsel Gelişim İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Duygusal Gelişim ile Dinsel Gelişim İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ahlaki Gelişim ve Dinsel Gelişim İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sosyal Gelişim ve Dinsel Gelişim İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çocuklukta Dinsel İnancın Ortaya Çıkışı | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Okul Çağı Gelişimi ve Dinsel Gelişim | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ergenlik Dönemi ve Dinsel Gelişim | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Gençlik Dönemi ve Dinsel Yaşayış | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İlk Yetişkinlik Dönemi ve Dinsel Yaşayış | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Orta Yaş Dönemi ve Dinsel Yaşayış | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yaşlılık ve Din Anlayışı | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İleri Yaşlılık Dönemi ve Dini Yaşayış | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |