FDB1735 Nitel Araştırma Desenleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB1735
Ad Nitel Araştırma Desenleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan ATİK


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel araştırmanın bileşenleri ve teorik çerçeveler bir araştırma için bilinmesi gereken başlangıç konularıdır. Özellikle ilahiyat alanının doğasından kaynaklanan durumlardan dolayı nitel araştırma paradigmasını bilmek araştırmacı için araştıracağı olgu için farklı bakış açıları sunabilmesinden dolayı önemlidir. Bu bağlamda nitel araştırma desenlerini çok baoyutlu tartışmak bu dersin en nihai amacıdır.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma nedir, bilimsel araştırmanın bileşenleri, teorik çerçeveleri, nitel araştırmanın doğası, nitel araştırma desenleri

Dersin Ön Koşulu

Her hangi bir ön koşul gerekmemektedir.

Kaynaklar

Ersoy, A. ve Saban, A. (2019). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

Notlar

Charmaz, K. (2006). Constructing grounded theory - A practical guide through qualitative analysis. Thousand Oaks: Sage. Charmaz, K. (2009). Shifting he grounds: Constructivist grounded theory methods. (ed. J.M. Morse), Developing qualitative inquiry, developing grounded theory: The second generation (ss. 127-193), Walnut Creek: Left Coast Press. Charmaz, K. (2014). Constructing Grounded Theory: A Pratical guide through qualitative analysis. London: Sage Creswell, J. W. (1994). Research design: Qualitative and quantitative approaches. London: Sage. Ekşi, H. ve Çelik, H. (2015). Gömülü teori –Nitel desenler. İstanbul: Edam Yayınları. Ersoy, A. ve Saban, A. (2019). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Merriam, S. B. ve Tisdell, E.B (2015). Qualitative research - A guide to design and implementation. New York: Wiley. Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (çev. M. Bütün, S. B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır.
ÖÇ02 Alanında özgün araştırmalar yapar.
ÖÇ03 Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
ÖÇ04 Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma nedir? Bilimsel araştırma nedir? Araştırma yöntemleri ne anlama gelir? Araştırma nedir? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Teorik Çerçeve Araştırma Yöntemleri nelerdir? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Nitel araştırmanın doğası- 1 Araştırma Çerçeveleri-1 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Nitel araştırmanın doğası-2 Araştırma Çerçevesi-2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Nitel araştırma desenleri- Durum Çalışması Durum Çalışması-1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Durum çalışması desenindeki makalelerin incelenmesi. Durum Çalışması-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Nitel araştırma desenleri- Etnografya Etnografya-1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Etnografya çalışması desenindeki makalelerin incelenmesi Etnografya-2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Nitel araştırma desenleri- Eylem Araştırması Eylem Araştırması -1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Eylem araştırması desenindeki makalelerin incelenmesi. Eylem Araştırması-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Nitel araştırma desenleri- Fenomonolojik Desen Fenomonolojik Desen-1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Fenomonolojidesenindeki makalelerin incelenmesi. Fenomonolojik Desen-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Nitel araştırma desenleri- Gömülü Teori Gömülü Desen-1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Gömülü Teori Desenindeki makalelerin incelenmesi Gömülü Desen-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:02