FDB1729 Günümüz Din Psikolojisi Çalışmaları ve Modernizm Dindarlık İlişkisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB1729
Ad Günümüz Din Psikolojisi Çalışmaları ve Modernizm Dindarlık İlişkisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NESİBE ESEN ATEŞ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin din ve dindarlık çalışmalarını tanıyabilmesi, din psikolojisinin dindarlığa çok boyutlu ve çok yönlü yaklaşımını nedenleri ile açıklayabilmesi, bu bağlamda din psikolojik açıdan özgün dindarlık tanımı yapabilmesidir.

Dersin İçeriği

Din Psikolojisinin Yerel ve Evrensel Bağlamda Tanımlanması, Modern Psikoloji İçerisindeki Yeri, Din ve Dindarlığın Günümüz Yaşam Koşulları İçerisinde Oluşumu ve Gelişimi, Yaygın Kullanılan Bilimsel Psikolojik Metotların Tahlil Edilmesi, Din Psikolojisi Alanındaki Son Dönem Kaynaklarının Kullanımı, Modern Dünyada Din Psikolojisinin Yeri ve Geleceği.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Hasan Kayıklık, Din Psikolojisi, 2011, Adana: Karahan Kitabevi Zeynep Sağır, Din Psikolojisi: Teori, Güncel Araştırmalar ve Yeni Eğilimler, 2020, İstanbul: dem yay. Sezen, A , Yenen, İ . (2008). Türkiye’de Din Psikolojisi Alanında Lisansüstü Tezler (1963–2008) Üzerine Bibliyografik Bir Çalışma . Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 8 (3) , 147-178 . Bahadır, Y . (2001). Din Psikolojisi ve Tarihçesi . Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , 12 (12) Holm, H. G. (2004). Din Psikolojisine Giriş (Çev. A. Bahadır). İstanbul: İnsan Yayınları.

Notlar

Ali Ayten, Ali Köse, Popüler Dindarlık, 2018, İstanbul: Timaş Yay. Turan, Y. (2020). Din Psikolojisi - Güncel Durum Analizi, Ed. Yahya Turan, Ankara: Nobel Akademi Yayınları, Koç, M. (2015). "Türkiye’de Din Psikolojisi Çalışmaları (1949–2013) Üzerine Genel Bir Bakış". Balıkesir İlahiyat Dergisi 1 / 2 (Aralık 2015): 301-330 . Sevinç, K. (2013). Türkiye’de Din Psikolojisi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: Xv, Sayı: 28 (2013/2) Allport, G. W. (2004). Birey Ve Dini (Çev. B. Sambur). Ankara: Elis Yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu Dersin Sonunda Öğrenci, Modern Dünyada Psikoloji ve Din Psikolojisinin Temel Çalışma Alanlarını Tanımlayabilecek.
ÖÇ02 Türkiye’de Ve Dünyada Din Psikolojisinin Öne Çıkan Konularını Tanıyabilecek.
ÖÇ03 Din Psikolojisi Çalışmalarında Kullanılan Yöntemleri Tahlil Edebilecek.
ÖÇ04 Din Psikolojisinde Son Dönem Yayınlanan Kaynakları Tanıyacak ve Bunların Kullanımı Hakkında Fikir Sahibi Olacak.
ÖÇ05 Din Psikolojisi Alanında Yapılan Yeni Araştırmaları İçerik Açısından Tahlil Edebilecek.
ÖÇ06 Din Psikolojisi Alanında, Araştırma İhtiyacı Duyulan Konuları Tespit Edebilecek.
ÖÇ07 Modern Dönem Dindarlığını Tanımlayabilecek ve Bunu Psiko-Sosyal Bağlamda Analiz Edebilecek.
ÖÇ08 Modern Dönemde Dinin, Birey Yaşamında Ortaya Çıkışını ve Yaşanışını Analiz Edebilecek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Din Psikolojisinin Tanımlanması ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Din Psikolojisinin Modern Psikoloji İçindeki Yeri ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Modern Bilimin İnceleme Konusu Olarak Din ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Son Dönemde Yapılan Din Psikolojisi Çalışmalarının Tasnifi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Son Dönemde Yapılan Din Psikolojisi Çalışmalarının Bilimsel ve Psikolojik Yönden Tahlil Edilmesi I ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Son Dönemde Yapılan Din Psikolojisi Çalışmalarının Bilimsel ve Psikolojik Yönden Tahlil Edilmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Son Dönem Din Psikolojisi Araştırmalarının İçerik Açısından Tahlili ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Son Dönem Din Psikolojisi Araştırmalarının İçerik Açısından Tahlili ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Son Dönem Din Psikolojisi Araştırmalarının Metodolojik Açıdan Tahlili ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Din Psikolojisinde Yeni Kaynak Kullanımının Önemi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Din ve Modernleşme İlişkisi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dindarlık ve Modernleşme İlişkisi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Geleneksel Dindarlığın Modern Dindarlığa Dönüşümü ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Çağdaş Dönem Dindarlığının Özellikleri ilgili bölümü okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 05:39