Genel Bilgi
Kod | FDB730 |
Ad | Kişilik ve Dinsel İnanış |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, bireysel dini yaşayışın ortaya çıkmasında kişilik faktörünün rolünü ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği
Kişiliğin tanımlanması, kişilik kuramları, kişilik tipleri, Freud, Jung, Maslow ve Allport gibi psikologların kişilik ve dindar kişilik hakkındaki görüşleri, bireysel, deskriptif ve gelişimsel dindarlık modelleri ve dini tipoloji çalışmaları gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
İnsan Tipleri: Bir Kişilik Psikolojisi, Eduard Spranger, Çev. Ahmet Aydoğan, İz Yayıncılık
Notlar
Olmak Cesareti, Poul Tillich
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kişiliğin tanımını yapabilecek |
ÖÇ02 | Kişilik kuramlarını açıklayabilecek |
ÖÇ03 | Allport, Maslow, Jung, Freud'un kişilik ve dinsel kişilikle ilgili görüşlerini sıralayabilecek |
ÖÇ04 | Kişilikle dinsel yaşayış arasındaki ilişkileri tanımlayabilecek |
ÖÇ05 | Dinsel yaşayışların sınıflandırılmasını yapabilecek |
ÖÇ06 | Dinsel tipleme çalışmaları ve sonuçlarının değerlendirebilecek |
ÖÇ07 | Bireysel dindarlık modellerini tanımlayabilecek |
ÖÇ08 | Deskriptif modeller ve gelişimsel modelleri ayırt edebilecek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kişiliğin Tanımlanması | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kişilik Kuramları | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kişiliğin boyutları | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kişilik Tipleri | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Allport ve Maslowun Kişilik ve Dinsel Kişilikle İlgili Görüşleri | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Jung, Freudun Kişilik ve Dinsel Kişilikle İlgili Görüşleri | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kişilik İle Dinsel Yaşayış Arasındaki İlişkiler | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kişilik ve Dinsel Yaşayışların Sınıflandırılması | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bireysel Dindarlığın Oluşumunda Kişiliğin ve Diğer Etmenlerin Rolü | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bireysel Dindarlık Modelleri | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Deskriptif Dindarlık Modelleri | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Gelişimsel Dindarlık Modelleri | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dinsel Tipleme çalışmaları | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dinsel Tipleme Çalışmalarının Değerlendirilmesi | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |