Genel Bilgi
Kod | FBE809 |
Ad | Fen ve Girişimcilik Öğretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT UÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı girişimcilik eğitiminin ne olduğunu, bununla ilgili ulusal ve uluslar arası politikaları, ve girişimcilik eğitimi yöntem ve tekniklerini kavramak ve fen öğretimi ve girişimcilik ilişkisini açıklayacak stratejileri kullarak araştırma tasarlarlayıp uygulamak.
Dersin İçeriği
Girişimcilik ve fen öğretimi
Dersin Ön Koşulu
Yüksek lisans derecesi
Kaynaklar
Achor, E. E., & Wilfred-Bonse, K. U. (2013). The need to integrate entrepreneurship education into science education teachers’ curriculum in Nigeria. Journal of Science and Vocational Education, 7, 111-123. Anette, C. (2011). Mapping of teachers' preparation for entrepreneurship education. Final Report. San Fancisco, CA: Jossey-Bass Publishers. Ardichvili, A., Cardozo, R. & Ray, S. (2003). A theory of entrepreneurial opportunity identification and Deveci, İ., & Çepni, S. (2014). Entrepreneurship in science teacher education. Journal of Turkish Science Education, 11(2), 161-188. European Commission. (2014). Making progress in promoting entrepreneural attitudes and skills through Primary and Secondary Education. Brussel, Belgium. Erişim tarihi:10.08.2017, Web sitesi:http://europa.eu.int/comm/enterprise/entrepreneurship/index.htm European Commission, (2007). Key Competences For Lifelong Learning: European Reference Framework. Belgium. European Commission, (2014). Entrepreneurship Education: A Guide for Educators. Erişim tarihi:08.08.2017, Web sitesi: http://ec.europa.eu/DocsRoom/documents/7465 Fayolle, A., Gailly, B. & Lassas-Clerc, N. (2006). Assessing the impact of entrepreneurship education programmes: a new methodology. Journal of European Industrial Training, 30(9), 701-720. Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesinde (2009). Erişim tarihi:10.08.2017, Web sitesi: http://mesbil.meb.gov.tr/genel/hayat%20boyu%20öğrenme%20dokuman.pdf Jones, M.G., & Carter, G. (2007). Science teacher attitudes and beliefs. In: Abel S (ed) Handbook of research on science teaching. Lawrence Erlbaum, Mahway. Kuratko, D.F. (2005). The emergence of entrepreneurship education: development, trends and challenges. Entrepreneurship Theory and Practice, 29(5), 577-597. Middleton, K. E., Mueller, S., Blenker, P. Neergaard, H. & Tunstall, R. (2014). Experience-based learning in entrepreneurship education - a comparative study of four programmes in Europe. Research in Entrepreneurship and Small Business, 18, 1-15. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2017a). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı. Erişim tarihi:10.09.2017, Web sitesi: http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=143 National Academy of Engineering and National Research Council [NAE ve NRC] (2014). STEM Integration in K-12 Education: Status, Prospects, and an Agenda for Research. Washington, DC: The National Academies Press. NGSS Lead States (2013). Next Generation Science Standards: For states, by states. Washington, DC: National Academies Press. Erişim tarihi:10.09.2017, Web sitesi: www.nextgenscience.org/next-generation-science-standards Oosterbeek, H., van Praag, M. & Ijsselstein, A. (2010). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurship skills and motivation. European Economic Review, 54(3), 442-454. Partnership for 21st Century Skills. (2007). Framework for 21st century learning. Erişim tarihi:23.10.2017, Web sitesi: http://www.p21.org/storage/documents/docs/P21_framework_0816.pdf Salminen, L., Lindberg, E., Gustafsson, M.-L., Heinonen, J. & Leino-Kilpi, H. (2014). Entrepreneurship education in health care education. Education Research International,2014(ID:312810), 1-8. Seikkula-Leino, J., Ruskovaaara, E., Ikavalko, M., Mattila, J., & Rytkola, T. (2009). Teachers’ reflections about entrepreneurial Education. 13th EARLI Conference, Amsterdam, the Netherlands, August 25-29. Von Graevenitz, G., Harhoff, D. & Weber, R. (2010). The effects of entrepreneurship education. Journal of Economic Behavior and Organization, 76(1), 90-112.
Notlar
Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcilik ve fen öğretimi öğretim tekniklerini uygulayacağı bir araştırma tasarlar |
ÖÇ02 | Girilimcilik ve fen öğrerimi ilişkisini açılamak |
ÖÇ03 | Girişimcilik eğitimi ile ilgili kuramlara uygun ders planı tasarlar |
ÖÇ04 | Finansal girişimcilik ve sosyal girişimcilik kavramlarının farkını listeler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen eğitimi ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini etik çerçevesinde araştırı ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fen Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir, süreç içinde sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yeni ve özgün fikirler üretir, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, öğrenim izlencesi | 21. yy becerileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Endustri 4.0 | Oğan Özdoğan_2017_Endüstri 4.0:Dördüncü Sanayi Devrimi Ve Endüstriyel Dönüşümü - Pusula Yayıncılık Soylu_2018_Endüstri 4.0 ve girişimcilikte yeni yaklaşımlar Dördüncü Sanayi Devrimi Endüstri 4.0: Dünya ve Türkiye Değerlendirmeleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | *Girişimcilik nedir? *Girişimci kimdir? *Girişim nedir? | 1- Erdoğan KAYGIN ve Bülent GÜVEN. Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. ( 1. BÖLÜM s.11-33). 2. Özlem Çetinkaya Bozkurt (2011). Dünyada Ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler Ve Öğretim Üyelerinden Öneriler. Detay Yayıncılık, Ankara, 2011. (sayfa: 3-27). 3.Mahmut Özdevecioğlu ve Mustafa Karaca (2015). Girişimcilik ve Kirişimci Kişilik. Eğitim Yayınevi. Konya. (sayfa 13-59). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | *Girişimcilik yetkinlikleri nelerdir? | 1- Erdoğan KAYGIN ve Bülent GÜVEN. Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. 2. BÖLÜM 2.Mahmut Özdevecioğlu ve Mustafa Karaca (2015). Girişimcilik ve Kirişimci Kişilik. Eğitim Yayınevi. Konya. (sayfa 61-93). 3-Karabulut (2009). 4-Konaklı ve Göğüs (2013). | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | *Girişimcilik yaratıcılık ve yenilik ilişkisi. | 1- KAYGIN ve GÜVEN. Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. 4. Bölüm 2-Harun Çelik, Cansu Gürpınar, Nazmiye Başer, Sibel Erdoğan. (2015). Öğrencilerin Yaratıcı Düşünme Ve Girişimcilik Becerilerine Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (4), S. 277-307. 3- Nihat Işık1, H. Bayram Işık2, Efe Can Kılınç. Girişimcilik Ve İnovasyon İlişkisi: Teorik Bir Değerlendirme. Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi , 1 (2), 2015, 57-90 4-Deveci_Kavak_2020_Ortaokul Öğrencilerinin Yenilikçilik Algıları ve Yenilikçi Düşünme Eğilimleri Bir Keşfedi 5-Yenice_Yavaşoğlu_2018_Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri ile Bireysel Yaratıc 6-Kavacık_Yanpar_Sürmeli_2015_Innovation Practices in Elementary School Science and Technology Course and The | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Girişimcilik eğitimi Yöntem ve teknikleri 1 | Bozkurt (2011). Dünyada Ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler Ve Öğretim Üyelerinden Öneriler. Detay Yayıncılık, Ankara, 2011. (sayfa: 29-54) Deveci, İ., Zengin, M.N. ve Çepni, S. (2015). Fen Tabanlı Girişimcilik Eğitimi Modüllerinin Geliştirilmesi Ve Değerlendirilmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 14(27), 59-80. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | *Girişimcilik eğitimi Yöntem ve teknikleri 2 | Bozkurt (2011). Dünyada Ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler Ve Öğretim Üyelerinden Öneriler. Detay Yayıncılık, Ankara, 2011. (sayfa: 29-54) Deveci, İ., Zengin, M.N. ve Çepni, S. (2015). Fen Tabanlı Girişimcilik Eğitimi Modüllerinin Geliştirilmesi Ve Değerlendirilmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 14(27), 59-80. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Arasınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Avrupa’da Girişimcilik eğitimi stratejileri | Avrupada Okulda Girişimcilik Eğitimi Bölüm-1-2 (s 9-63). Tarhan_2019 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | • Avrupa’da Girişimci öğretim programı • Girişimcilik amaç ve kazanım yazma | Avrupada Okulda Girişimcilik Eğitimi Bölüm-3 (s65-92). Amaç ve öğrenim kazanımı ppt (Çukurova Ü.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | • Girişimci öğretmen • Öğretmen eğitimi | Avrupada Okulda Girişimcilik Eğitimi Bölüm-4(s93-103). Deveci, İ. & Çepni, S. (2014). Fen Bilimleri Öğretmen Eğitiminde Girişimcilik / Entrepreneurship in Science Teacher Education, Journal of Turkish Science Education, 11 (2), 161-188 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Girişimci okul | Avrupada Okulda Girişimcilik Eğitimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Girişimcilik ve STEM | Uçar(2018) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Farklı ülkelerin karşılaştırılması 1 | 1-Avrupa’da Okulda Girişimcilik Eğitimi (127-226). 2-Maya_Yılmaz_2018 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Farklı ülkelerin karşılaştırılması 2 | 1-Avrupa’da Okulda Girişimcilik Eğitimi (127-226). 2-Maya_Yılmaz_2018 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
AKTS | 8 AKTS |