FBE1700 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE1700
Ad Tez Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ


Dersin Amacı / Hedefi

Tez konusunda öğrencinin yönlendirilmesi

Dersin İçeriği

öğrencinin tez konusu hakkında çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

tez konusu ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları

Notlar

tez konusu ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 araştırma yapmayı öğrenir
ÖÇ02 deneysel verileri değerlendirerek tez yazar
ÖÇ03 araştırma makalesi yazmayı ve öğrenir
ÖÇ04 literatür taramasını öğrenir
ÖÇ05 tez sunumunu öğrenir
ÖÇ06 tez araştırmasında eksiklerini görür
ÖÇ07 araştırmada yeni fikirler öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 belirlenen tez konusu araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 belirlenen tez konusu hakkında araştırmaya başlar araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 belirlenen tez konusu hakkında literatür taraması yapar araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 tez konusu hakkında fikir alışverişi araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 tez konusu hakkındaki eksikler keşfedilir araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 tez konusu hakkında eksikler giderilir araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 tez konusu hakkındaki bilgi tam anlamıyla toplanır araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav araştırma ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 tez konusu sunumu hakkında bilgi verilir araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 tez konusu sunumu hakkında araştırma yapılır araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 tez konusu sunumu hakkında eksikler keşfedilir araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 tez sunumu hakkında eksikler giderilir araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 tez sunumu hakkında fikir alışverişi yapılır araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 tez konusu ve sunumu hakkında bilgilendirilir araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 tez sunumu araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları araştırma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 25 300
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 25 250
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 610
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,40
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 05:28