Genel Bilgi
Kod | FBE729 |
Ad | Bilim Teknoloji Mühendislik ve Matematik Eğitiminin (BilTeMM) Disiplinlerarası Entagrasyonu ve Eğitime Yansıması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisansüstü öğrencilerin bilim teknoloji mühendislik ve matematik eğitiminin disiplinler arası çalışma sürecini anlamalarını, eğitim içinde kullanabilecek düzeyde bilgi, beceri ve farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
STEM nedir ne değildir, ulusal ve uluslar arası bağlamda STEM eğitimi alanında yapılmış çalışmaların analizi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Li, Y.(2018). Pedegogcal content knowledge in STEM. Springer: USA Green, S.L.(2018). STEM Education How to Train 21st Century Teachers. NOVA Publisher: Newyork. Hawkins, J.N., Yamada A., Yamada, R., Jacob W. J.(2018). New Directions of STEM Research and Learning in the World Ranking Movement.. Springer Nature: Switzerland Khosrow-Pour, M. (2018) K-12 STEM Education: Breakthroughs in Research and Practice. IGI Global: USA Jorgensen, R., Larkin, K. (2018) STEM Education in the Junior Secondary. Springer: USA Honey, M., Pearson, G., Schweingruber H. (2014) STEM Integration in K-12 Education: Status, Prospects, and an Agenda for Research. National Academy of Sciences.: USA
Notlar
Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | STEM eğitiminin ne olduğunu anlar, |
ÖÇ02 | STEM eğitimi ile ilgili dünya ve Türkiye geçmişini anlar, |
ÖÇ03 | STEM eğitiminde dikkat dilmesi gereken özellikleri bilir ve uygular, |
ÖÇ04 | STEM eğitiminde örnek etkinlik hazırlamayı bilir ve uygular |
ÖÇ05 | STEM eğitimi sürecinde uygulanabilecek yöntem ve teknikleri bilir ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işlenişi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | STEM eğitimi hakkında konuştuğumuzda neden bahsediyoruz? Literatürün gözden geçirilmesi | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | STEM eğitimi hakkında konuştuğumuzda neden bahsediyoruz? Literatürün gözden geçirilmesi-ıı | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Mühendislik tasarımı yoluyla entegre STEM öğrenimini ilerletmek: Altıncı sınıf öğrencilerinin depreme dayanıklı bina tasarımı ve inşası | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Mühendislik tasarımı yoluyla entegre STEM öğrenimini ilerletmek: Altıncı sınıf öğrencilerinin depreme dayanıklı bina tasarımı ve inşası-ıı | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | STEM Eğitiminin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerine ve STEM Algısına Etkisi | ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | ara sınav | .. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | STEM'i Okulların Ötesine Taşımak: Öğrencilerin Okul Dışı STEM Eğitim Programına İlişkin Algıları | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | STEM'i Okulların Ötesine Taşımak: Öğrencilerin Okul Dışı STEM Eğitim Programına İlişkin Algıları-ıı | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | STEM Problemlerinin Doğasını Sorgulamak | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | STEM Problemlerinin Doğasını Sorgulamak-ıı | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Mühendislik Tasarımı Yoluyla STEM Öğrenimi: Ortaokul Öğrencilerinin STEM'e İlgisi Üzerindeki Etkisi | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | STEM Eğitiminde Tasarım ve Tasarım Düşüncesi | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | STEM Eğitiminde Tasarım ve Tasarım Düşüncesi-ıı | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | STEM Eğitimi Öğretim yaklaşımı: Bağlam Temelli Sorgulama | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | sınav | .. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | sınav-ıı | .. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |