Genel Bilgi
Kod | FBE728 |
Ad | Girişimcilik Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT UÇAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı girişimcilik eğitiminin ne olduğunu, bununla ilgili ulusal ve uluslar arası politikaları, ve girişimcilik eğitimi yöntem ve tekniklerini kavramaktır.
Dersin İçeriği
Girişimcilik kavramı ve öğretimi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Okuma paketi
Notlar
Avrupada Okulda Girişimcilik Eğitimi Bölüm. Bozkurt (2011). Dünyada Ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler Ve Öğretim Üyelerinden Öneriler. Detay Yayıncılık, Ankara, 2011.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcilik eğitimini tanımlar |
ÖÇ02 | Girşimicilik eğitiminin fen bilgisi dersine nasıl entegre edileceği ile ilgili modelleri söyler |
ÖÇ03 | Girşimcilik eğitimi yapabilecek öğretmenlerin sahip olması gereken becerileri tanımlar |
ÖÇ04 | Girişimcilik eğitimi ile ilgili program geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin tanımı | Okuma paketi-1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Girişimcilik eğitiminin tanımı | Okuma paketi-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Girişimcilik eğitimi politikaları-uluslararası perspektif | Okuma paketi-3 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Girişimcilik eğitimi politikaları-ulusal perspektif | Okuma paketi-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Girişimcilik eğitimi yöntem ve teknikleri-1 | Okuma paketi-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Girişimcilik eğitimi yöntem ve teknikleri-2 | Okuma paketi-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Girişimcilik eğitimi yöntem ve teknikleri-3 | Okuma paketi-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
|
9 | Fen öğretiminde girişimcilik | Okuma paketi-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Girişimcilik öğretiminin diğer ders programlarına entegrasyonu | Okuma paketi-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Girişimci öğretmen | Okuma paketi-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Girişimci okul | Okuma paketi-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Girişimci öğretim programı | Okuma paketi-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Girişimcilik ve ders planları-1 | Okuma paketi-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Girişimcilik ve ders planları-2 | Okuma paketi-14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |