Genel Bilgi
Kod | FBE718 |
Ad | Biyoloji Öğretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH MATYAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Fen bilgisinde canlıların yapısı ve çeşitliliğinin öğretilmesi, biyolojide uygulanan öğretim yöntemlerinin değerlendirilmesi, Bilişim teknolojilerinin kullanılması, Biyoloji öğretiminde bilgisayar programlarının yapılması, öğrencilerden gelen dönütlerin değerlendirilmesi
Dersin İçeriği
Biyoloji derslerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve laboratuvar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi Pegem Akademi 978-605-318-480-5 / 155-201. 2016
Notlar
en Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi Pegem Akademi 978-605-318-480-5 / 155-201. 2016
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlıların yapısı hakkında bilgi edinilmesi |
ÖÇ02 | Canlıların çeşitliliği hakkında bilgi edinilmesi |
ÖÇ03 | Biyolojide öğretim yöntemlerinin incelenmesi |
ÖÇ04 | Bilişim teknolojilerinin kullanılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deneyler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Değişik öğretim yöntemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mikroskopla yapılan çalışmalar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Laboratuvar işlemleri ve teknikleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Diseksiyonlar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Fizyoloji | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Planlama | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili kısımların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Arazi gezileri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tayin Anahtarları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Ekoloji | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Genetik, Evrim | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Mikrobiyoloji | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Biyoloji Öğretiminde teknolojinin kullanılması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Materyal Tasarımı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Farklı yöntemlerin kullanılması | İlgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kısımların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |